Et kyllä taida pahemmin tietää rakentamista? Nimet paperiin vasta kun tontti on kaavoitettu ja luovutuskelpoinen. Nämä kumppanuuskaavoitushankkeet ovat silkkaa isojen rakennusliikkeiden paapomista.
Voi hyvänen aika sentään.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Et kyllä taida pahemmin tietää rakentamista? Nimet paperiin vasta kun tontti on kaavoitettu ja luovutuskelpoinen. Nämä kumppanuuskaavoitushankkeet ovat silkkaa isojen rakennusliikkeiden paapomista.
Uusien tiiviiden alueiden rakentuminen on hyvä juttu, mutta minun makuuni se ei riitä. Haluaisin nähdä tiiviimpää keskustaa ja se edellyttäisi korkeaa rakentamista. Sen kustannukset kemmiä kohden ovat korkeammat kuin tavallisten kerrostalojen ja näyttää siltä, ettei siitä saa oikein kannattavaa Helsingissä.Tiiviimmälle yk-rakenteelle on kysyntää, kuten Kalasataman, Pasilan ja Jätkäsaaren _normaalikokoisten_ kohteiden ripeä rakentuminen osoittaa.
Uusien tiiviiden alueiden rakentuminen on hyvä juttu, mutta minun makuuni se ei riitä. Haluaisin nähdä tiiviimpää keskustaa ja se edellyttäisi korkeaa rakentamista. Sen kustannukset kemmiä kohden ovat korkeammat kuin tavallisten kerrostalojen ja näyttää siltä, ettei siitä saa oikein kannattavaa Helsingissä.
Mutta nyt on sitten ihan käytännön kokemusta kokemusta tornien haittapuolista.
Haittapuolet taitavat johtua osaamattomista miehistä rakentaessa ja vipeltäjistä jotka säästävät kun urakkaa laskiessa... Kyllä Vancouverissa näyttää ihan samoissa olosuhteissa tornit onnistuvan ihan hyvin.
Miksi kaupunki suosii jopa yli 100k kemmin kohteita...
Siksi että 3000 kemmiä pystyttää kuka vaan (siis oikeasti jopa nakkikioskiyrittäjä) ja aina joku luulee tekevänsä sen kannattavasti. 100k+ kemmiä pystyttää tässä maassa kolme tai neljä firmaa ja vain, jos löytyy yhteistyökumppanit, ei ole toista samanmoista käynnissä ja laskevat sen kannattavaksi.
Tämän Jokerikorttelin epäonnistumisen myötä mulle on tullut mieleeni, että olisikohan ideaa jatkaa Raide-Jokerin linjaa hieman eteenpäin aiotusta Itäkeskuksen terminaalista? Pysäkkiväli tai pari? Mieleeni tulee esimerkki Itäväylän toiselle puolelle K-Citymarketin ja Helsinki Eastonin tuntumaan?Rakennusliike YIT teki oharit täysin puskista Jokerikortteli-hankkeessa. Itäkeskuksen päätepysäkki jää kauas kauppakeskuksesta täysin "ei mihinkään".
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1d6ba471-311d-4ba1-9c9d-21dbac382f31
Tämän Jokerikorttelin epäonnistumisen myötä mulle on tullut mieleeni, että olisikohan ideaa jatkaa Raide-Jokerin linjaa hieman eteenpäin aiotusta Itäkeskuksen terminaalista? Pysäkkiväli tai pari? Mieleeni tulee esimerkki Itäväylän toiselle puolelle K-Citymarketin ja Helsinki Eastonin tuntumaan?
Silloin, kun Östikaan vielä piti rakentaa jotain, niin tuonne hahmoteltiin jokerin kiskoilta jatkoa itään päin Itäväylän käytävässä.
Olisikohan tuolla jotain sellaista luontevaa kohdetta, jonne ratikkaa olisi fiksua jatkaa kuitenkin niin, että saataisiin pysäkki mahdollisimman lähelle metroaseman sisäänkäyntiä? Eli en lähtisi ylittämään Itäväylää, vaan menisin ennemmin Puhoksen kohdille ja sieltä sitten jonnekin. Mutta minne?
Raidejokerilla ensimmäinen ajoneuvo raiteilla jumissa estämässä liikenteen kumpaankin suuntaan Pitäjänmäellä Valimotien risteyksen paikkeilla. Onneksi liikenne on vielä harvahkoa. PL 934.
Näytä liitetiedosto 3451
Näytä liitetiedosto 3452