Haluan nostaa tätä lankaa, sillä vastaava pdf vuodelle 2014, 2015-2018 on ollut netissä jo jonkun aikaa. Siinä ei ole varsinaisesti mitään mielenkiintoista verrattuna paljon paremmin asioista perillä olevan 339-DF:n jo avaamaan, varsinkaan kun tänä- ja ensivuodelle ei liikennebudjettiin liikene raitioteille mitään, kun metroa rakennetaan edelleen n. 50M€/a ja koko liikenneinvestiontien talous(kriisi)raami on 97M€/a.
Kuitenkin:
-Topeliuksenkadun aikataulu on pysynyt ja on edelleen 2015-2016.
Vuodelle 2016 on allokoitu enemmän, mutta ihan tuntuisi, kuin näistä joku voisi vielä siirtyä:
-Telakkakatu
-Välimerenkatu
-kalasatama.
Sitten on vuosi 2017, joka onkin oikea raideliikenteen vuosi Helsingissä! Samaan aikaan aletaan rakentaa:
-raidejokeria
-Laajasalon siltaa
-pisaraa
-sarkasmintajua.
Varsinainen syy bumppiin on, että myös torikortteleita on siirretty vuoteen 2017, mikä on kai hyvä asia? Toisaalta liitekuvasta (s.114) tihrustelisin, etteivät kaistat enää lomittuisi ja nyt kaarresäteetkin olisivat joka paikassa 19.5m.
http://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunkisuunnittelulautakunta/Suomi/Esitys/2013/Ksv_2013-04-23_Kslk_12_El/3B7BFF0A-0CD2-438E-B6DB-449397444231/Liite.pdf
Kuitenkin:
-Topeliuksenkadun aikataulu on pysynyt ja on edelleen 2015-2016.
Vuodelle 2016 on allokoitu enemmän, mutta ihan tuntuisi, kuin näistä joku voisi vielä siirtyä:
-Telakkakatu
-Välimerenkatu
-kalasatama.
Sitten on vuosi 2017, joka onkin oikea raideliikenteen vuosi Helsingissä! Samaan aikaan aletaan rakentaa:
-raidejokeria
-Laajasalon siltaa
-pisaraa
-sarkasmintajua.
Varsinainen syy bumppiin on, että myös torikortteleita on siirretty vuoteen 2017, mikä on kai hyvä asia? Toisaalta liitekuvasta (s.114) tihrustelisin, etteivät kaistat enää lomittuisi ja nyt kaarresäteetkin olisivat joka paikassa 19.5m.
http://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunkisuunnittelulautakunta/Suomi/Esitys/2013/Ksv_2013-04-23_Kslk_12_El/3B7BFF0A-0CD2-438E-B6DB-449397444231/Liite.pdf