RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ratkaisuina seiskan kierto Messukeskuksen kautta (eiköhän Messukeskus herää sitä vaatimaan vielä)
Ei. Seiska on tuollaisenaan on pätkä nollajokeria, yhteys metrolta Pasilan kautta Meikkuun. Messukeskusta on varmaan pohdittu, mutta se hidastaisi liikaa. Eikä se kävelymatka nyt mikään mahdoton ole, joku 250 metriä. Jos on Messukeskukseen menossa, niin parempi totutella kävelemään.
Mielenkiintoista muuten, vaikuttaako tämä mitenkään linjan 500 suunnitelmiin, kun tuo uusi raitiolinjasto tosiaan tarjoaa aika hyvät yhteydet Pasilasta Meilahteen ja Sörnäisiin. Eikö se ole nykyisen 58:n kuormitetuin pätkä?Seiska on tuollaisenaan on pätkä nollajokeria, yhteys metrolta Pasilan kautta Meikkuun.
Nykyinen ysin pysäkki Ratamestarinkadulla siirretään Asemapäällikönkadulle ennen liikenneympyrää. Suoraan menevän reitin arvioisin maksimissaan minuutin nopeammaksi. Jos varsin turha Kellosillan pysäkki poistettaisiin, aikaero näiden kahden reitin välillä olisi vieläkin vähemmän.
Linjasta 5 en ole löytänyt tarkempia liikennöintisuunnitelmia. Jos tavoitteena on 10 minuutin vuoroväli...
Mitä tulee matka-aikaan, niin et ole tosissasi. Kaksi ylimääräistä pysäkkiä jokatapauksessa, yhdet ylimääräiset valot, noin 350 metriä matkaa, yksi ylimääräinen käännös ja lisäksi mahdolliset toisen vaunun ohittelut Pasilan aseman pysäkillä. Kuulostaa Helsingissä pikemminkin viideltä minuutilta kuin maksimissaan minuutilta.
Nämä nykyiset aseman päätepysäkit kuitenkin poistuvat käytöstä ja uusi keskuspysäkki rakennetaan Pasilan sillalle aseman eteen, jolloin vaunujen keskinäistä ohittelua ruuhkaisella Ratapihantien autokaistalla ei jatkossa ole.[...]Kakkosen päätepysäkki on Messukeskuksella ja oletan, että siihen olisi tehty huomattavasti Ratapihantietä sujuvampi ohitusjärjestely.
Onko tämä faktaa, että kakkosen päättäri siirtyy siihen Messukeskukselle ja että sinne tehdään sivuraide?
Jos kakkonen on ainoa messuhallin ohi menevä linja, mitään sivuraidetta ei edes välttämättä tarvitse.
Mitens tuo nykyinen Kuusitien silmukkaa, sillä nykyisessä silmukassa ajantasaus ei onnistu ilman että se sotkisi linjan 10 liikennettä.
Totuus lienee, ettei HSL itsekään ole lopullisesti pohtinut, miten tarkalleen linjat Itä-Pasilassa laitetaan kulkemaan.
Toisaalta kunnollinen kahden raiteen päätepysäkki mahdollistaisi huomattavasti takavuosia joustavamman lisäliikenteen messujen ajaksi
Näin on, kolme vaunua.
Tämä femma tuo kyllä huomattavaa joustoa, esimerkiksi tulevana kesänä Viking aikoo taas ajaa ruotsinlaivoilla Tallinnaan keskellä päivää, mikä ei tiedä ollenkaan kivoja aikoja Merisotilaantorille. Pitää vaan huolehtia siitä, että yhteistyö varustamoiden suuntaan pelaa ja saadaan tiedot näistä laivojen tulo- ja lähtöajoista ajoissa. Muuten käy äkkiä niin, että femmalle ei olekaan varattu riittävästi rahaa, ja 4T nousee kuin Feeniks-lintu.