Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Avaan "olet matkustanut" ketjun raitioteistä metrojen ja johdinautojen tapaan.
Rajaukset ovat tässä hieman hankalia, koska useilla paikkakunnilla on useampia yhteensopimattomia tai erillisiä verkkoja (erityisesti Tukholma, Berliini, Rhein-Ruhrin alue)tai sama verkko ulottuu useampiin kaupunkeihin (erityisesti Karlsruhe). Rajaukset siis omalla vastuulla. Samasta syystä verkkojen laskeminen alkaa mennä hankalaksi.
Pohjoismaat:
Helsinki (1980-luvulla)
Tukholma (1996 Djurgårdslinjen, 2001 Tvärbanan/Nockebybanan/Lidingöbanan)
Norrköping (2001)
Göteborg (2006, 2008)
+ekstrana olen ollut Turussa raitiovaunun 19 kanssa samassa erikoiskuljetuksessa rekan kopissa 1997
Baltia:
Tallinna (1997+useita kertoja myöhemmin)
Riika (2003, 2006)
Saksa:
Düsseldorf (2003)
Köln (2003)
Bonn (2003)
Krefeld (2004)
Duisburg (2003)
Mülheim (2003)
Essen (2003)
BOGESTRA Bochum, Gelsenkirchen, Witten, Herne (2003)
Berliini (2004)
Strausberg (2004)
Woltersdorf (2004)
Schöneiche (2004)
Rostock (2004)
Potsdam (2004)
Stuttgart (2005)
Saarbrücken (2005)
Karlsruhe (2005, 2008)
Freiburg (2005, 2006, 2008)
Heilbronn (2005)
Bremen (2007)
Heidelberg (2008)
Heidelberg-Mannheim OEG (2008)
Frankfurt (2008)
Itävalta:
Wien (2000, 2004)
Wien-Baden Lokalbahn (2006)
Salzburg Lokalbahn (2006)
Linz (2004, 2006)
Ranska:
Strasbourg (2005, 2006, 2008)
(Mulhouse rakennustyömaa 2005)
Venäjä:
Pietari (2005)
Sveitsi:
Basel (2005)
Slovakia:
Bratislava (2004)
Italia:
Rooma (2005)
Espanja:
Barcelona (2007)
Yhdysvallat:
Boston (1999)
Lisäksi "olen nähnyt mutta en matkustanut" raitiotiet:
Kiel (lakkautuksen jälkeen 1992), Bryssel (2007), Malmön museoraitiotie (2007).
Puuttuvien listalta pahimmat ovat Praha ja Zürich.
Rajaukset ovat tässä hieman hankalia, koska useilla paikkakunnilla on useampia yhteensopimattomia tai erillisiä verkkoja (erityisesti Tukholma, Berliini, Rhein-Ruhrin alue)tai sama verkko ulottuu useampiin kaupunkeihin (erityisesti Karlsruhe). Rajaukset siis omalla vastuulla. Samasta syystä verkkojen laskeminen alkaa mennä hankalaksi.
Pohjoismaat:
Helsinki (1980-luvulla)
Tukholma (1996 Djurgårdslinjen, 2001 Tvärbanan/Nockebybanan/Lidingöbanan)
Norrköping (2001)
Göteborg (2006, 2008)
+ekstrana olen ollut Turussa raitiovaunun 19 kanssa samassa erikoiskuljetuksessa rekan kopissa 1997
Baltia:
Tallinna (1997+useita kertoja myöhemmin)
Riika (2003, 2006)
Saksa:
Düsseldorf (2003)
Köln (2003)
Bonn (2003)
Krefeld (2004)
Duisburg (2003)
Mülheim (2003)
Essen (2003)
BOGESTRA Bochum, Gelsenkirchen, Witten, Herne (2003)
Berliini (2004)
Strausberg (2004)
Woltersdorf (2004)
Schöneiche (2004)
Rostock (2004)
Potsdam (2004)
Stuttgart (2005)
Saarbrücken (2005)
Karlsruhe (2005, 2008)
Freiburg (2005, 2006, 2008)
Heilbronn (2005)
Bremen (2007)
Heidelberg (2008)
Heidelberg-Mannheim OEG (2008)
Frankfurt (2008)
Itävalta:
Wien (2000, 2004)
Wien-Baden Lokalbahn (2006)
Salzburg Lokalbahn (2006)
Linz (2004, 2006)
Ranska:
Strasbourg (2005, 2006, 2008)
(Mulhouse rakennustyömaa 2005)
Venäjä:
Pietari (2005)
Sveitsi:
Basel (2005)
Slovakia:
Bratislava (2004)
Italia:
Rooma (2005)
Espanja:
Barcelona (2007)
Yhdysvallat:
Boston (1999)
Lisäksi "olen nähnyt mutta en matkustanut" raitiotiet:
Kiel (lakkautuksen jälkeen 1992), Bryssel (2007), Malmön museoraitiotie (2007).
Puuttuvien listalta pahimmat ovat Praha ja Zürich.