Raitiovaunuhavaintoja heinä-elokuu 2008

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Onkohan tuo puolet ja puolet jokin normi, johon pyritään?

Siihen juuri pyritään, että ysillä olisi joka toisessa vuorossa matala vaunu.

Koska tilanne kuitenkin elää päivittäin, niin sitä ei voida matkustajille taata. Sen vuoksi vuoroja ei merkitä aikatauluihin, siinä tulisi vain turhia pettymyksiä matkustajille.
 
Bombardierin "vaunupaja" 22.08.: HKL 202 ja 2xx.
22.08.: HKL 151, 152, 154 ja 162 sekä jokunen Nrv havaittu koulutusajossa puolen päivän jälkeen.

Mainiot kuvat SRS-uutisissa! Ja taisi selvitä samalla, mihin se "ylimääräinen" Traverssikujan työmaalla lojunut kiskonpätkä oli tarkoitettu. Eli ilmeisesti mennään pintavaihteella ja sitten tavallisella (irto)kiskolla sisään pajaaan.

Kiva, että konepajalla jatkuu konepajatoiminta, vaikkei ihan vaununrakennus kuitenkaan.
 
Ehkäpä noilla kaarrepaloilla "teollisuuskatu" on jotain käyttöä, mitä tulemme vielä ihmettelemään. ;-). Ei pidemmän päälle korjaustoimintaa tehdä pintavaihteilla.
 
26.8. alkuiltapäivästä: Kovasti oli NR ykköstä seiskalla ja ysillä. Tuntui, että variot olivat vähissä "Koskelan linjoilla". Vai oliko se näköharhaa?
 
26.8. alkuiltapäivästä: Kovasti oli NR ykköstä seiskalla ja ysillä. Tuntui, että variot olivat vähissä "Koskelan linjoilla". Vai oliko se näköharhaa?
En tehnyt tilastoja, mutta olivat silmäni auki toisaalta bongaavassa tarkoituksessa... Molemmilla seiskoilla oli Matoja, samoin ysillä ja jopa ykkösen vakiovuorossa. Ja kolmosillakin oli jokunen mato mielestäni. 6 / 8:lla matoja oli nähdäkseni vaikka kuinka paljon. Itse menin kutosella tosin välipalavaunulla 80. Mutta kuten Albert totesi, Pasilan suunnalla Valmetit olivat hyvin yleinen näky.
 
HKL 161 koeajolla 26.8.2008 hieman kello yhden jälkeen Hämeentieltä kääntyen Sturenkadulle.

Ehdin ottaa kännykän esille ja tallentaa parinkymmenen sekunnin videon.
 
HKL 161 koeajolla 26.8.2008 hieman kello yhden jälkeen Hämeentieltä kääntyen Sturenkadulle.

Sehän on ihan veikeän näköinen noin luonnossa. Tulisipa nyt sitten vaan enemmän noita vihreä-keltaisia välipalamanneja.
 
On kyllä niin, että Väliosa-Manne HKL:n omissa väreissä on mukavaa katseltavaa.

Niin on, hienosti on vaunu "tuunattu", saisivat olla kaikki mannet samanlaisia Helsingin perinneväreissä. Huomatkaa kaksoisraita tai oikeastaan kolmoisraita.
Mutta onneksi noita mainosvaunuja ei tarvitse katsella, kun ne eivät juuri koskaan ole ajossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Niin on, hienosti on vaunu "tuunattu", saisivat olla kaikki mannet samanlaisia Helsingin perinneväreissä. Huomatkaa kaksoisraita tai oikeastaan kolmoisraita.
Mutta onneksi noita mainosvaunuja ei tarvitse katsella, kun ne eivät juuri koskaan ole ajossa.
On 161 tainnut maalaamossa saada paljonkin normaalista poikkeavan käsittelyn.
Kyllä kuitenkin Helsingin mainosvaunuissa on "tyyliä" (poislukien HKL 14 tietysti). Maailmalla voi nähdä paljon pahempaa.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös