Raitiovaunuhavaintoja - helmikuu 2010

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
16.2.: HKL 161 ja 163 koulutusajossa. X-Factor lähti iltaruuhkaan.

---------- Viesti lisätty kello 18:51 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:07 ----------

"Poikkeava" vaihde?
Kuva 1, kuva 2
Kohde on Itämerenkatu - Mechelininkatu. Ainakin kiskoprofiili poikkeaa mielestäni ennen nähdystä, ja "väri".
Joku täällä tietää, onko vaihteessa jotain vallan uutta.
 
Oranssi värihän on tyypillinen käyttämättömille teräskiskoille, suojapinnoite taitaa olla kyseessä. Itse en näe profiilissa mitään merkittävää erikoisuutta, löytyisikö vertailukuvia "tavallisen" ja "uuden" välille?
 
Oranssi värihän on tyypillinen käyttämättömille teräskiskoille, suojapinnoite taitaa olla kyseessä.
Näinhän se näyttää olevan. Katselin verrokkikuvia. Eipä ole vain kohdalleni aiemmin osunut suojapinnotteita, vaikka viimekin vuonna tuli bongattua melko määrä uusia vaihteita.
 
16.2.

Vaunu #208 jumiutui iltapäivällä Kamppiin linjalla 3T, kun Helb #221 oli hetkeä aiemmin hajonnut kriittiseen paikkaan.
 

Liitetiedostot

  • 45007907_helb221_hklr-208.jpg
    45007907_helb221_hklr-208.jpg
    92.9 KB · Lukukerrat: 400
16.2.

Vaunu #208 jumiutui iltapäivällä Kamppiin linjalla 3T, kun Helb #221 oli hetkeä aiemmin hajonnut kriittiseen paikkaan.
Noniin, Säffle-daami olisi varmaan halunnut muiden tyttöjen tavoin mennä Kamppiin shoppailemaan, mutta kun reitti ei sinne sisään mene, täytyi alkaa mököttämään. :) Useasti Säffle alkaa möllistämään mielellään hankalissa paikoissa. Feminiinisiä autoja nuo, kun ei koskaan tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu... ;)
Kuitenkin useimmiten kytkemällä päävirrat pois pariksi minuutiksi sekä potkimalla varmuuden vuoksi kaikki moottoritilan luukut ja etuluukku, ja sitten käynnistämällä uudelleen Säffle-daami saadaan vikiteltyä jatkamaan matkaa normaalisti.
Sitä se väyläsähkö teettää...
 
17.2.: Alepa, Berocca, Marianne ja X-Factor nähty iltapaäivällä koulutusajossa.
Marianne ehti vielä iltaruuhkaan linjalle 6/8.
Siinä 14 jälkeen vario 220, linja 7B, työnsi Nr ykkösen 62, linja 1A, Koskelaan. Joskus näinkin päin ;). (Vaunujen numerot aavistuksen varauksella.)

---------- Viesti lisätty kello 18:28 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 16:42 ----------

Saksassa peruskorjatut NR ykköset. Olen listannut seuraavat:
32,40,42,44,52,54,55,58,59,65,66,69 ja 70 = 13 kpl.
Täsmää. HKL 41 taitaa mennä seuraavaksi.
Strassenbahn-Forum 17.2.: HKL 53 havaittu lavetilla matkalla Halberstdtista Magdeburgiin, siis tänne päin. Täsmääkö?
 
17.2.

MLNRV 77 iltaruuhkassa kympillä. Liekö ensimmäinen työpäivä pidennettynä?
 
20.2.2010

MLNRV 107 / 7B. Kylkinumero on tässä aiempaa paksummilla kirjasimilla (sama kuin Variotrameissa, mutta isompi?)
 
20.2.2010

MLNRV 107 / 7B. Kylkinumero on tässä aiempaa paksummilla kirjasimilla (sama kuin Variotrameissa, mutta isompi?)

Minusta vain numero 7 näyttää olevan eri fontilla. Varsin tökerön näköinen viritys.

Tämä yksilö oli muuten jo eilen teknisissä vaikeuksissa tukkimassa liikennettä. Pääsi ilmeisesti kuitenkin omin voimin liikkeelle.
 
Minusta vain numero 7 näyttää olevan eri fontilla. Varsin tökerön näköinen viritys.

Tämä yksilö oli muuten jo eilen teknisissä vaikeuksissa tukkimassa liikennettä. Pääsi ilmeisesti kuitenkin omin voimin liikkeelle.
Kuulemani mukaan tänään on taas ollut rutkasti vaikeuksia välipalanivelten kanssa, lähinnä jarrumurheita. Taitaa olla täysin susi konstruktio!
 
Kuulemani mukaan tänään on taas ollut rutkasti vaikeuksia välipalanivelten kanssa, lähinnä jarrumurheita. Taitaa olla täysin susi konstruktio!
Vastaus tammikuulta:
Se ongelma on selvillä jo. Ohjelmallista säätöä jarrujen toimintaan. Aikaisemmin ei ole ollut välipalojen aikana tällaista keliä, joten ei ole voitu kokeilla asetusten toimintaa tällaisessa säässä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Käsittääkseni jotain säätöä on tehty, uutta softaa ym., mutta kun voi voi voi... ;)

Kyllä niistä välipalavaunuista muutama kesti eilisessä kelissä ihan ilta- ja yöliikenteen loppuun asti ainakin Töölön puolella eli parempaan suuntaan ollaan menossa. Eri asia on se miten miellyttävä ajettava se on kuljettajalle näillä keleillä.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös