Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
21.4.: Upea "uusi" Nr1 (S) HKL 69 koeajolla päivällä KH - VH välillä.
Vallilaan on tuotu HKL 9 samalle raiteelle jossa HKL 505 on. Tämähän on se ainoa mahdollinen pari.
 
Viimeksi muokattu:
21.4.: Upea "uusi" Nr1 (S) HKL 69 koeajolla päivällä KH - VH välillä.

Näyttää sentään vanhalta kunnon itseltään, onneksi. Mitä nyt keulan järjestysnumerot ovat tosi lähellä toisiaan. Kyllä tuolla kelpaa ajella vielä pitkälle 2020-luvulle. SRS-uutisissa on näemmä kuvakin.

Vallilaan on tuotu HKL 9 samalle raiteelle jossa HKL 505 on. Tämähän on se ainoa mahdollinen pari.

Jospa nyt tulisi vauhtia myös 9:n kuntoonsaattamiseksi? Sehän ei vielä ole täysin ajokuntoinen vaikka liikkuukin omin konein.
 
21.4.
aamuruuhkassa 162 /1A

iltaruuhkassa:
80 /6(&8)
153 /1A
162 /7A
164 /1A

tilausajossa 150 ja 175
 
23.4. (ei vain tänään): Kuljettajakurssi menossa ja heti klo 11 jälkeen on mukava seurata Töölössä, kun "Heltechin vaunut" saapuvat eri puolilta kaupunkia halliin. Hetken aikaa on melkoinen vipinä.

Vaan manneja ei ole näkynyt, vai onko?
 
Kyllähän Saksasta tuotuja käytettyjä vaunuja näkyi tänään linjalla 1A iltaruuhkassa. Ainakin vaunut 154, 162 ja 164 tuli nähtyä.
Hyvä, hyvä. Koskelasta kai ne lähtevät edelleen, ettei Töölöstä? Olen vain jokusena päivänä ollut Koskelassa "päivystämässä", enkä nähnyt ainuttakaan :icon_frown:.
 
"8 Salmisaari Sundholm"'ksi kilvitetty kolmiosainen 76 hinaili perjantaina aamutuimaan kolmiosaista 86:a Vallilan pihalla.
 
Mahtaakohan se olla pisin Helsingin raitiovaunuverkossa seikkaillut yhdistelmä tähän mennessä..
 
Mahtaakohan se olla pisin Helsingin raitiovaunuverkossa seikkaillut yhdistelmä tähän mennessä..

Muistelisin nähneeni jossain (raitio.org:ssa?) kuvan ainakin kolmesta ellei neljästä NrI-vaunusta kootusta junasta siirtoajolla Lasipalatsin tienoilla 1980-luvulla. Aikamoinen juna ja vieläpä katuverkolla!
 
Mahtaakohan se olla pisin Helsingin raitiovaunuverkossa seikkaillut yhdistelmä tähän mennessä..

MLNRV+MLNRV taitaa jäädä himpun verran 4-aks. MV+PV+MV+PV -yhdistelmästä.
Kysymyksessä siis hajonneen vuoron työntö halliin perässä tulleella vuorolla.

Muistelisin nähneeni jossain (raitio.org:ssa?) kuvan ainakin kolmesta ellei neljästä NrI-vaunusta kootusta junasta siirtoajolla Lasipalatsin tienoilla 1980-luvulla. Aikamoinen juna ja vieläpä katuverkolla!
Ei taida olla raitio.orgista. Olisipa ollut hauska nähdä moinen yhdistelmä.

24.4.: Vaunu 9 siirrettiin Vallilassa "leveäovisesta pilttuusta" maalaamoon. Olisikohan jokin vaunu tulossa kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
Neljän Nr-vaunun juna kuullostaa jo melkoiselta. Oman käsitykseni - jonka olen saanut menneiden vuosien Raitioita lukemalla - on että pisin letka olisi ollut aikoinaan yhden Nr-vaunun hinatessa kahta muuta siirtoajona hallista toiseen. Mutta tästäkään tapauksesta ei minulla ole tämän kummempaa tietoa, enkä myöskään muista, miten vanhasta Raition numerosta oli kyse.
 
25.4.: Kuljetusliike Rissanen toi vaunun HKL 70 Saksasta. Vallilassa aamupäivällä.
 
25.4. noin kello 16.58:
Kisahallin kohdalla tuli etelään päin Vario kilvitettynä linjalle "-1 Töölön halli".
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös