Raitiovaunuhavaintoja - maaliskuu 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Vartti kertoi myös tuosta ysille sattuneesta kolarista, sekä linjan 4 vaunulle Mariankadulla sattuneesta vastaavasta. Otsikko tietenkin että raitiovaunu kolaroi... Kumpikohan kolaroi kumman kanssa, ainakin Mariankadun valokuvasta päätellen se oli kyllä auto, joka erehtyi vastaantulijan kaistalle, eikä ratikka...
 
Ysin kolarihan tapahtui tasa-arvoisessa risteyksessä, eli ei pitäisi olla arpomista syyllisen suhteen.

Ritarihuonehan sijaitsee Mariankadun kulmassa, eli puhutaan varmaankin yhdestä samasta nelosen kolarista... lisäksi Katajanokalla tapahtui tänään myös autojenvälinen kolari, joka sekin viivästytti raitioliikennettä.
 
9.3.09
165 meni koeajokilvin Paavalin kirkolla 14.43 Arabian suuntaan, tuli takaisinpäin 14.51. Liekö ensimmäinen "tutustumismatka" uudessa kotikaupungissaan?

Ei ehkä, sillä kuvasin sen jo noin 10.20, kun se saapui pohjoisen suunnasta VH:n ratapihalle ja ajettiin saman tien sisälle halliin.
 
Olenkohan tipahtanut kärryiltä sitten, kun mielestäni kaikissa ajokuntoisissa manneissa on jo servo. Ehkä pitää illalla käydä hallissa vilkaisemassa.
 
aamulla, n. klo 9 aikoihin tuli linjan 1A vaunu Kauppatorille( Eiraan päin menossa), mutta se menikin takaisin Aleksanterinkadun poikki, eikä Eiraan:?:
 
Ei havainto, mutta kun ei ole sellaista "Kysymyksiä"-osoita.:icon_frown:
Että onko tietoo tulevien linjojen 3B ja 3T mahdollisista uusista nimistä?
 
12.03.2009

Kaivokatu-Mikonkatu- risteykseen sekä Vallilan hallin pohjoispään vaihteiden kohdalle on asetettu 10km/h nopeusrajoitusalueet. Eli myös myötävaihteet ja ristikot ajetaan nyt kymppiä. Kaivokadulla on kakkossuuntaan myös metrosta tuttu nopeusnäyttö. Ei kun kuljettajien ajotavoista havaintoja tekemään ;)
 
12.03.2009 Eli myös myötävaihteet ja ristikot ajetaan nyt kymppiä.

Ainakin ratapuolen näkemyksen mukaan kaikki ristikot pitääkin ajaa juuri kymppiä. Ne eivät periaatteessa kestä suurempia nopeuksia varsinkaan varioiden kanssa eivätkä varioiden pyörätkään kestä. Eri asia sitten millä nopeudella niistä todellisuudessa ajetaan.

Tämä siis sen lisäksi, että vastavaihteet pitää suistumisvaaran vuoksi ajaa hitaasti.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös