Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Toivottavasti autojen määrä vähenee tuolla huomattavasti tuosta.
Asetus antaa ymmärtää raitioliikenteen liikennevalojen olevan vain raitioliikenteen ohjaukseen tarkoitettuja (37 §). Sama säädös tosin ei tunne Jokeri-valoja vaan vastaavat valot ainoastaan raitioliikennettä risteävää liikennettä ohjaamista varten (30 §, 2 mom).
Eipä sitä juuri muuta voinutkaan olettaa. Limityksen perustelunahan oli juuri ahdas katu. (Ihan hyvä, että on limitys, ainakin todisteena niille, jotka väittävät sen olevan mahdotonta). Mutta ainahan Helsingissä mahtuu pysäköimään kävelykadun molemmille reunoille.
*= Keskustan huoltotunneli.Finlex sanoi:33 a § (5.5.2006/343)
Kävelykadulla ajaminen
Kävelykadulla polkupyöräily on sallittu. Moottorikäyttöistä ajoneuvoa saa kuljettaa vain kadun varrella olevalle kiinteistölle, jollei kiinteistölle ole muuta kautta järjestetty ajokelpoista yhteyttä(*). Moottorikäyttöisen ajoneuvon pysäköinti ja pysäyttäminen kävelykadulla on kielletty, lukuun ottamatta huoltoajoon liittyvää pysäyttämistä silloin, kun huoltoajo on liikennemerkin mukaan sallittu.
Ajonopeus kävelykadulla on sovitettava jalankulun mukaiseksi eikä se saa ylittää 20 km/h.
Kävelykadulla ajoneuvon kuljettajan on annettava jalankulkijalle esteetön kulku.
*= Keskustan huoltotunneli.
Maanantai 23.3.2009:
HKL 152 ("Kellogg's") / 7A
24. 3. 2009 klo 15:40 NrI-vaunu (numeroa en saanut muistiin) 1A:n kilvillä matkalla Mannerheimintietä pohjoiseen välillä Lasipalatsi-Ooppera, josta kääntyi Helsinginkadulle.
? Pakko tunnustaa, että olen tiedoton!:???:Porttisummerivaunu.