Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tänään käteeni ilmestyneessä Raitio 1/2010 lehden päätepysäkillä näyttäisi olevan kuva vaunusta #301 linjalla 10. Suuntana näyttäisi olevan Pikku-Huopalahti, mutta kuvassa lukee määränpäänä Kirurgi Kirurgen. Liekö tässä jo visioitu niin kauaksi, että 10 ajetaankin ympyrälinjana, jolloin määränpää on aina Kirurgi, nousi kumpaan suuntaan tahansa menevään vaunuun, vai liekö päässyt tapahtumaan "kömmähdys"
Eiköhän se ole ihan kömmähdys, kun vaunujen toimittaja ei kuitenkaan ole helsinkiläinen. Vaikka onhan se ympyrä nytkin; kun tarpeeksi kauan malttaa istua, niin kyllä sinne Kirurgille ennen pitkää pääsee.
Nimenomaan päässee. Kyseinen vuoro voi olla lähdössä Pikku-Huopalahdesta Töölön halliin.
Samalla linjalla tänään myös Pilsneri-153 sekä Berocca-164.11.3.: HKL 154, Marianne, ei enää mainosta karkkia vaan saman nimistä jäätelöä.
Salmisaaressa oli ruuhkaa 15.03.2010 Iltapäivällä kun vaunu 215 hajosi Ruoholahden metroaseman lähettyvillä noin klo 17.23 ...
Aijaijai! Tämä antaa kyllä aihetta muuttaa koko ratikkaverkoston johdinautoverkostoksi!
Jos nyt rehellisiä ollaan, niin tässä tilanteessa bussi, on se sitten ajolankavirrotteinen tai ei, on kyllä ratikkaa häiriöttömämpi. Ei siitä minusta tarvitse naljailla.
Jos trollikka hajoaa, sarvet alas vain ja perässäolevat pääsevät ohi.Tarkoitus oli ottaa esiin lähinnä se, että kyseessä on yksittäistapaus eikä tällaisen vuoksi kannattaisi suurempiin remontteihin ryhtyä. Tätä olisi ollut hankala hoitaa raitiovaunujen puolenvaihtopaikallakin, sillä ratikkaliikenne olisi pahasti häiriintynyt joka tapauksessa - puolenvaihtojen tiheydestä riippuen tietenkin.
Ei siis ollut tarkoitus antaa sitä kuvaa, etteikö kumipyöräliikenne olisi tässä tapauksessa suoriutunut paremmin. Sehän on selvä, että olisi. Ei siis ollut naljailua itse johdinautoista. Viittasin kommentissani lähinnä siihen, että koko raitiovaunuverkkoa ei tarvitse ajaa alas, sillä kuten kaikki tietää, on olemassa ratkaisuja, joilla näin vaikeita tilanteita voi helpottaa hieman.
Oma havainto: nelosella iltaruuhkassa vaunu 60, rullakilvellinen Nr I. Onko nelosella nykyisin sellaisia vuoroja, jotka eivät käy Terminaalissa?
Tänään palautui mieleeni taas se havainto, jonka olen jo aiemmin tehnyt: ihmiset eivät selvästikään vielä ole tottuneet näihin välipalalaitteisiin. Tänäänkin töihin mennessäni oli äiti lastenvaunujen kanssa korkeassa osassa. Samaten yksi vanha herra kiipesi ihan urakalla siihen korkeaan osaan, vaikka jalat olivat jo aika huonot. Ihan vastaavia huomioita olen tehnyt aiemminkin ja varsin usein. Kannattaisikohan lisätä sen välipalan huomiota esimerkiksi laittamalla korkeiden osien keskioviin nuolet välipalaa kohti sekä teksti "matalalattiainen välipala" tms. Nuolilla tarkoitan sitten ihan kunnollisen kokoisia nuolia, ei mitään vähän sinnepäin olevaa pikku-tarraa, joita esimerkiksi Varioissa on jokainen opastin. Sielläkin on usein joku äiti vaunujen kanssa ihan väärässä välikössä.