- Liittynyt
- 25 Maaliskuu 2009
- Viestit
- 319
Oliko tuo 112 siis hinauksessa? Vai työnsikö se sammunutta työvaunua? :biggrin:
112 oli hinauksessa, linjakilvissä luki "koeajo".
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Oliko tuo 112 siis hinauksessa? Vai työnsikö se sammunutta työvaunua? :biggrin:
Ovatko ne kaksi (Arabia, Nokka) rasvauslaitetta edelleen olemassa / käytössä?
24. 11. lumimyräkässä mannevoimaa liikkeellä: HKL 153 (Lappeenranta University of Technology), 162 (Helsingin Energia) ja 164 (ExpressBus) kaikki linjalla 1/1A iltapäivällä. 162 tosin liikkui kilvityksestä huolimatta Aleksanterinkadulla Stockan kohdalla ja hiukan myöhemmin Hämeentiellä...
24. 11. lumimyräkässä mannevoimaa liikkeellä: HKL 153 (Lappeenranta University of Technology), 162 (Helsingin Energia) ja 164 (ExpressBus) kaikki linjalla 1/1A iltapäivällä. 162 tosin liikkui kilvityksestä huolimatta Aleksanterinkadulla Stockan kohdalla ja hiukan myöhemmin Hämeentiellä...
162 tosin liikkui kilvityksestä huolimatta Aleksanterinkadulla Stockan kohdalla ja hiukan myöhemmin Hämeentiellä...
Viime aikoina on Munkkiniemessä ihailtu harvinaisia vaunuja; ExpressBus koulutusajossa.
Pari ihmistä oikein pysähtyi kadulla ihmettelemään, että mikäs tuo on, sen verran outoja ilmestyksiä ovat. Vaimokin huusi, että tuu kattoon mikä tuo on.
Jos nyt puhutaan kieliopillisista aikamuodoista (tempus) niin joo, mutta se siguhan tarkoittaa suomeksi "nykypäivä epätäydellistä, tulevaisuus täydellistä". Löytyy myös ainakin Tampereen klassillisen koulun, "Klasun" seinästä.En ole latinaa lukenut, mutta eikö se mennyt näin?:
Praesens Imperfectum Perfectum Plus Quam Perfectum
Päivän aikana ollut yksi tai useampi poikkeusreitti seiskoilla ja ykkösillä Kruununhaassa väärin pysäköityjen autojen vuoksi.
Vielä kysyisin kuljettajilta Katajanokan (KTN) rasvauslaitteesta. On niin kylmää, ettei itte haluaisi käydä. Ja ymmärränkö paikalla tilanteen, niinpä.Ei vaan kysymys kuljettajille ja muille tietäjille (kun ei oo kysymyspalstaa).
Ovatko ne kaksi (Arabia, Nokka) rasvauslaitetta edelleen olemassa / käytössä?
Samanlaiset ongelmat lähestyvät jälleen myös bussiliikennettä kapeahkoilla kaduilla, kuten vaikkapa Aleksis Kivenkatu sekä Asemapäällikönkatu (h22, h58, h58B ja h59) ja bussien ongelmat näillä kaduillahan vaikuttavat suoraan myös raitioliikenteeseen (h9). Vielä on mahtunut ohittamaan pysäköityjä autoja, mutta varovasti sittenkin. Mutta on todellakin hämmästyttävää nähdä ja todeta, että tästä talvesta on tulossa hyvää vauhtia ihan edellisen toisinto. Oman lukunsa on toki ne monet bussi- ja raitioliikenteelle yhteiset korotetut pysäkit, jotka ovat täysin "yhteensopimattomia" nykyisten matalalattiabussien (eteenkin Irisbus Crossway LE) kanssa. Olin aiemmin niiden kannalla, en enää. Eivät toimi ja asiakaspalevelua niissä on mahdontonta suorittaa asiakaslähtöisesti. Mieluummin niin, että tuollaisilla pysäkeillä olisi erillinen matalampi osuus busseille.Jos oli, niin tilanne on täysin naurettava. Viime talvena ongelmia oli jatkuvasti ja ne olivat pahoja. Niistä jopa uutisoitiin mediassa malliin "raitiovaunut kärsivät jatkuvasti väärinpysäköidyistä autoista".
Vuosi on kulunut. Mitä on opittu, mitä on saatu aikaan? Tilanne on lähes naurettava, kun ensimmäinen lumisade tuo eteen täsmälleen samat ongelmat, joista vuosi sitten kitistiin. Voiko kaupunki olla aivan hampaaton?
Voisiko nyt ajatella, että tälle asialle tehtäisiin oikeasti jotain eikä vain pyöriteltäisi jotain vuodelle 20xx ulottuvaa strategiapaperia, jossa on toimenpidekortteja "sitten joskus"? Ihan hyvähän se on, että Liisankadullekin on suunitelmia olemassa, mutta niiden toteutumista ei ole varaa odottaa.
Liikennesuunnittelupäällikkö tekee kerran viikossa pikaisia päätöksiä erilaisista pienimuotoisista mm. pysäköintiä koskevista asioista. Eikö hän voisi tehdä päätöstä, jolla kielletään pysäköinti kokonaan Liisankadulla ja Snellulla rv-kiskojen vierellä? Päätös on voimassa talvikauden 15.3.2011 asti, ja liikennesuunnittelupäällikkö voi kumota sen aiemminkin, jos lumitilanne tämän mahdollistaa.
Perusteluina mainitaan luonnollisesti se, että kruununhakalaiset asetetaan muun kaupungin kanssa räikeästi eriarvoiseen asemaa, kun heidän joukkoliikenneyhteytensä takkuaa jatkuvasti eikä heille voida tarjota laadukasta ja luotettavaa joukkoliikennettä pysäköintiongelman takia. Lisäksi perusteluissa voidaan esittää, että vapautuvaa tilaa käytetään lumen välivarastointiin kuljetusta odottamaan, jolloin muilla kaduilla voidaan käyttää pysäköintiin varattua tilaa pysäköintiin eikä, kuten viime talvena huomattavissa määrin, lumen varastointiin.
Mä olen sitä mieltä, että asiassa on hieman nostettu jo kädet pystyyn ja eräänlainen hälläväliä-meninki vallitsee. Tällaiset ajatukset tulevat väkinsin mieleeni, kun katselee kadunvarsien pysköintipaikkojen talvikunnossapitoa.
...myös autoilijoiden pysäköinti on välistä uskomattoman välinpitämätöntä ja auto sunnilleen "heitetään" siihen, mihin sopii, eikä yhtään ajatella, että mahtuuko sitä ohittamaan turvallisesti viereisellä kaistalla.