vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,139
Ja jos se ohittanut iso ajoneuvo, kuten juuri bussi tai ratikka, on jotenkin vaurioittanut heidän autoaan (eli peili rikki tms.), niin saavat vielä korvausta asiasta. On näet niin, että pysäköityyn ajoneuvoon ei saa osua, vaikka se olisi pysäköity väärin.Mitä nyt muutama sata bussi- tai ratikkamatkustajaa joutuu väärille reiteille tai odottamaan, mutta eihän sillä ole väliä, kun ei siitä itse saa mitään sen kummempaa seurausta, korkeintaan 40-50 euroa pysäköintimaksua jos huono tuuri käy....
Munkkivuoren ostari olkoon esimerkkinä miten asiat hoidetaan nykyisin. Jos liikenne alkaa talvisaikaan pahemmin jumiutumaan sen vuoksi, että joukkoliikennevälineet soivat huonosti muun liikenteen sekaan. Tukossa oleva bussi on tukkeena muillenkin sekä este kauppankäynnille ko. ostarille. Homma käännettiin lähes niin, bussit ne aiheuttivat koko tilanteen, eivät täysin "anarkistisesti" pysäköineet autoilijat. Niinpä bussiliikenne väistyi; bussipysäkit sirrettiin ja reittiä muutettiin ja uusi käytäntö palvelee joukkoliikenteen käyttäjiä oleellisesti huonommin. Mutta nyt autoilijat saavat edelleen harrastaa "vapaata parkeeraustaan" tuolla Munkkivuoren ostarilla ilman, että bussit heitä häiritsevät. Ja noille ostarin marketeille ja muille liikkeille yksityisautoilijathan on liikkeenharjoittajien käsityksen mukaan se tärkein asiakasryhmä .Pelkästään se pysäköinnin täyskielto mainitsemillani kaduilla, miksei muissakin pahoissa paikoissa, talvisaikaan toimisi hyvänä signaalina autoilijoille: kun ette kyenneet pysäköimään muita häiritsemättä, niin nyt ei sitten pysäköidä ollenkaan.
Kiteytettynä: tuntuu, ettei kaupunki ei "uskalla" pystyttää hankalille paikoille täyspysköintikieltoja taakamaan joukkoliikenteen suvuvan kulun sekä asianmukaisen palvelutaso ylläpidon turvaamiseksi. Jotenkin tuntuu siis, että pelätään liikaa "peltilehmäkulttuurin" reagointia asiaan. Ja voihan olla, että heillä on joillain jopa "oma lehmä ojassa" tämän asian suhteen.