Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Telakkakatu-Tehtaankatu -risteyksessä pelkät keltavalot toimivat erittäin huonosti. Niistä ajetaan aina pitkäksi ja estetään vaunun kulku. Tosin vieressä oleva jokeri-valo on ihan yhtä tehoton.
Jaa-a. Voisiko tarkoittaa, että sopimusaikoja on ollut pakko pidentää kun vaunut liikkuvat niin vähän etteivät tunnit tule täyteen alunperin sovitussa ajassa? Koska jos tunnit ovat täynnä niin tuskin ne liikkuisivat vanhoissa mainoksissa ollenkaan, kun voisi ajaa kuljettajaystävällisemmillä vihreä-keltaisillakin.
Vai tarkoittaisiko sitä, ettei uusia sopimuksia enää tehdä? Sehän selviäisi kun pyytäisi JCDecauxilta tarjouksen...
Jospa mainostajat ovat tyytyväisiä layoutteihinsa...
Jokseenkin kaukana ratikkahavainnoista, mutta sanokaapa, onko liikennemerkkien sijoitus tässä risteyksessä muuttunut äskettäin vai jo aiemmin. Näppäsin tänään kuvan Simon-Yrjönkatujen risteyksessä, koska huomioni kiinnittyi liikenteenjakaja-merkkien sijoitukseen: ne ovat selkeästi ylempänä kuin monissa muissa vastaavissa paikoissa:
Ainakin näkyvyys puolin ja toisin on huomattavasti parempi kuin perinteisten tolpan alalaitaan sijoitettujen merkkien kanssa.
Seurausta allejäännistä? Nyt sekä kuljettajilla, että jalankulkijoilla näköyhteys keskenään.
Ymmärsin rvk1249:n kommentin niin, että jalankulkijan näkyvyyteen haluttiin kiinnittää erityistä huomiota (ja samalla jalankulkijan näköyhteys ajoradoille saatiin edeltänyttä tilannetta paremmaksi). Noin viikko sittenhän tuossa tapahtui ikävä allejäänti, jossa jalankulkijan ilmestyminen yhtäkkisesti liikennemerkin takaa radalle edesauttoi onnettomuuden syntymistä.Miten liikennemerkkien näkyvyys vaikuttaa tuohon?
151 on alkaen 7/2011Jospa mainostajat ovat tyytyväisiä layoutteihinsa...