Raitiovaunuhavaintoja - marraskuu 2011

Ymmärsin rvk1249:n kommentin niin, että jalankulkijan näkyvyyteen haluttiin kiinnittää erityistä huomiota (ja samalla jalankulkijan näköyhteys ajoradoille saatiin edeltänyttä tilannetta paremmaksi). Noin viikko sittenhän tuossa tapahtui ikävä allejäänti, jossa jalankulkijan ilmestyminen yhtäkkisesti liikennemerkin takaa radalle edesauttoi onnettomuuden syntymistä.
Uskoisin, että kuvassa näkyvä liikennemerkki näkyy tienkäyttäjille korkeasta sijoituksesta vähintään yhtä hyvin kuin aiemmin vallinneen tilanteen mukaisesta sijoituksesta.
Ja ennenkuin joku kyseenalaistaa tämän näkökulman vetoamalla päin punaisia kävelemiseen, totean että useissa paikoissa valot ovat tiettyinä aikoina vilkulla tai kokonaan pimeinä.

Jep.

151 on alkaen 7/2011
152 on alkaen 1/2010
153 on alkaen 5/2011
154 on alkaen 1/2011
162 on alkaen 3/2011
164 on alkaen 1/2011
nykyisissä mainoksissa. Saattaa olla vääriä kuukausia, kun perustuvat lähinnä havaintoihin.
Olen kirjaa pitänyt. Kyllä muutostahti on jotenkin hidastunut.

Ei pidä paikkaansa, mainokset ovat muuttuneet, ehkä ei mainostaja, mutta ovat erilaisia. Esim Alepa ei ole samanlainen nyt kuin 2010.
 
Ei pidä paikkaansa, mainokset ovat muuttuneet, ehkä ei mainostaja, mutta ovat erilaisia. Esim Alepa ei ole samanlainen nyt kuin 2010.
No onpa sääli, ettei kukaan kerro!
No Alepa tuli (kai) 12/2009. Mutta jo 1/2010 se muuttui, kun uudet kaupan aukioloajat lisättiin.
Niin, mitä kaikkea sitten on muuttunutkaan?
Asioista tietävät kai vievät tietonsa tyytyväisinä vaikka hautaan asti.
Muillehan ei kerrota prrrrrrkk!!!!
 
Albert;[B sanoi:
Muillehan ei kerrota, prrrrrrkk!!!!

Voisiko tuohon taulukkoon lisätä mikä mainos on missäkin vaunussa. Miksei myös mainoshistoria.
TUC tuli tänään vastaan seiskalla, mutta vaunun numeroa en huomioinut.
 
Voisiko tuohon taulukkoon lisätä mikä mainos on missäkin vaunussa. Miksei myös mainoshistoria.
TUC tuli tänään vastaan seiskalla, mutta vaunun numeroa en huomioinut.
Ei tarvitse tehdä taulukkoa.
Täältä löytyy kaikki (siis mikä on tiedossa :icon_frown:). Tarjoaa SRS.
 
Jokseenkin kaukana ratikkahavainnoista, mutta sanokaapa, onko liikennemerkkien sijoitus tässä risteyksessä muuttunut äskettäin vai jo aiemmin. Näppäsin tänään kuvan Simon-Yrjönkatujen risteyksessä, koska huomioni kiinnittyi liikenteenjakaja-merkkien sijoitukseen: ne ovat selkeästi ylempänä kuin monissa muissa vastaavissa paikoissa
Paikalla oli Staran miehiä kiipeilemässä juurikin tiistaiaamuna (muistaakseni; tällä viikolla joka tapauksessa), kun kävelin ohi. Ihmettelinkin vähän, mitä oli tekeillä.
 
TUC ajeli tänään puolen päivän maissa kuutosella, varmaan sitten myös kasilla.

Chill Out taas taisi olla koulutuskäytössä, kun kyydissä oli vain keltaliivistä väkeä (havainnot työmaan ikkunasta).
 
Täh?! Oliko koulutusajossa? Eihän noita muuten ole Töölön linjoilla juurikaan liikkunut!

Eihän me Töölön linjoilla 4 ja 10 asuvat näe niistä kuin kuvia SRS:n sivuilla.
Onko niitä nyt tarvekkaan nähdä, elleivät mainosmaksajat halua.
 
Traverssikujan ylittävälle Aleksis Kiven -pään suojatie-pyörätielle on asennettu kaksilamppuiset liikennevalot. Toiminevat, jahka kytketään, risteyksessä alunperin olleen jokerivalon tahdissa.
 
Välipalalista: (numero / viimeksi linjalla NrII-vaununa / ensimmäinen kerta linjalla MLNRV-vaununa)
  • 71 / 14.09.2010 v.26 @3BT / 31.12.2010 v.61 @6/8
  • 72 / 26.8.2010 v.48 @4T / 5.1.2011 v.1 @1A
  • 73 / 25.6.2010 v.62 @6/8 / 10.12.2010 v.86 @9
  • 74 / 4.5.2010 v.158 @6/8 / 20.12.2010 v.173 @7B
  • 75 / 22.10.2010 v.38 @3BT / 16.1.2011 v.37 @3BT
  • 76 / 15.12.2008 v.64 @6/8 / 29.5.2009 v.164 @6/8
  • 77 / 7.11.2009 v.25 @3BT / 17.2.2010 v.95 @10
  • 78 / 9.5.2011 v.56 @6/8 / 29.8.2011 v.62 @6/8
  • 79 / 9.6.2011 v.32 @3BT / 15.9.2011 v.31 @3BT
  • 80 / 21.4.2006 v.75 @7B / 18.1.2007 v.158 @6
  • 81 / 23.4.2011 v.91 @10 / 22.7.2011 v.58 @6/8
  • 82 / 18.11.2010 v.34 @3BT / 19.2.2011 v.75 @7A
  • 83 / 29.3.2011 v.91 @10 / 13.6.2011 v.20 @3BT
  • 84 / 7.12.2009 v.42 @4 / 14.4.2010 v.164 @6/8
  • 85 / 2.9.2008 v.94 @10 / 28.1.2009 v.164 @6/8
  • 86 / 16.2.2009 v.140 @4 / 30.6.2009 v.58 @6/8
  • 87 / 4.10.2011 v.153 @6/8 / N/A
  • 88 / 7.3.2011 v.74 @7A / 8.7.2011 v.124 @5
  • 89 / 8.12.2010 v.53 @6/8 / 16.3.2011 v.39 @3BT
  • 90 / 24.4.2010 v.26 @3BT / 14.8.2010 v.97 @10
  • 91 / 2.7.2009 v.25 @3BT / 3.11.2009 v.156 @6/8
  • 92 / 6.9.2011 v.153 @6/8 / 29.11.2011 v.31 @3BT
  • 93 / 30.3.2010 v.158 @6/8 / 2.8.2010 v.64 @6/8
  • 94 / 10.6.2010 v.26 @3BT / 15.10.2010 v.55 @6/8
  • 95 / 21.10.2011 v.57 @6/8 / N/A
  • 96 / 11.5.2010 v.26 @3BT / 21.8.2010 v.82 @9
  • 97 / 8.2.2011 v.53 @6/8 / 3.5.2011 v.151 @6/8
  • 98 / 11.9.2009 v.193 @10 / 27.11.2009 v.74 @7A
  • 99 / 6.6.2009 v.177 @7B / 14.11.2009 v.62 @6/8
  • 100 / 6.7.2011 v.124 @5 / 17.10.2011 v.174 @7B
  • 101 / 12.4.2009 v.29 @3BT / 10.10.2009 v.64 @6/8
  • 102 / 21.4.2009 v.52 @6 / 26.9.2009 v.159 @6/8
  • 103 / 5.1.2011 v.59 @6/8 / (9.4.2011 tilausajo),11.4.2011 v.55 @6/8
  • 104 / 8.11.2010 v.191 @10 / 31.1.2011 v.105 @1A
  • 105 / 13.3.2010 v.175 @7B / 27.4.2010 v.141 @4
  • 106 / 1.2.2011 v.42 @4 / 23.4.2011 v.83 @9
  • 107 / 27.11.2009 v.141 @4 / 17.2.2010 v.102 @1A
  • 108 / 4.1.2010 v.97 @10 / 19.3.2010 v.93 @10
  • 109 / 27.5.2010 v.38 @3BT / 25.9.2010 v.93 @10
  • 110 / 4.10.2009 v.62 @6/8 / 11.12.2009 v.64 @6/8
  • 111 / 30.10.2009 v.198 @10 / 23.12.2009 v.165 @6/8
  • 112 / 15.10.2009 v.147 @4 / 8.12.2009 v.159 @6/8

 
Harjavaunu 2121 ajossa. Havaittu osuudella Urheilutalo-Sturenkatu. Harja ei ollut päällä. :)

Antero
 
Traverssikujan ylittävälle Aleksis Kiven -pään suojatie-pyörätielle on asennettu kaksilamppuiset liikennevalot. Toiminevat, jahka kytketään, risteyksessä alunperin olleen jokerivalon tahdissa.

Nyt on kytketty, ja toimivat tosiaan palokuntavalon tahdissa.
 
Kaipa tämäkin kuuluu tänne...

25.12-26.12.

Ratikkapysäkkien HELMI-näytöt ovat eläneet omaa elämäänsä. Tiedetään että on harvennettu liikenne, mutta niin harvennettu että ensimmäinen ratikka tulee 4min päästä, siitä seuraava vasta 52minuutin päästä? Eli siis näytöt näyttivät omiaan, huomasin että noin 75% vuoroista puuttui järjestelmästä. Ajat täsmäsivät joihinkin ratikoihin täydellisesti, mutta sitten välissä kulki vuoroja joita näyttö ei ollenkaan näyttänyt.
 
Takaisin
Ylös