Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2013

Su 22.9.2013
R2010 (Huoltovaunu) klo 15.45 Kansallismuseon kohdalla suuntana etelä.
 
23.9.13

Hieman ennen klo aamu yhdeksää Artic (ilmeisesti ensimmäisessä) kolarissa Snellmaninkadulla, Suomen pankin edessä, matkalla kohti Hakaniemeä. Keulasta irrotettiin joku osa, ilmeisesti maski. Vaunu oli opetusajossa.
 
23.9.13

Hieman ennen klo aamu yhdeksää Artic (ilmeisesti ensimmäisessä) kolarissa Snellmaninkadulla, Suomen pankin edessä, matkalla kohti Hakaniemeä. Keulasta irrotettiin joku osa, ilmeisesti maski. Vaunu oli opetusajossa.

Nro 401 oli jo klo 10.20 alkaen esittelyajoissa (AUS & SWE). Valkasta Toukolan ja Koskelan suunnille, mutta ilman etualamaskia... Onnettomuus oli siis ratikalle lähinnä kosmeettinen.
 
26.9: laitetaan nyt tällainenkin havainto: Linjalla 9 aamussa peräkkäisillä vuoroilla #37 ja #38. Harvemmin näitä peräkkäisyyksiä bongaa...
 
Olen lähes savupirttien aikaan syntynyt. Mutta olen silti tiedonhaluinen. Mikä on syy siihen, että vaikka täällä havainnoissa mainitun vaunun numeron edessä on #?
 
Mutta miksi me täällä Suomessa moista tarvitsemme?

Niinpä. Seuraavaksi aletaan varmaan ilmoittaa valuuttayksikkö ennen summaa mallia Englannin punta, £1, tai USAn dollari, $1. Pistetään päivämäärätkin ulkomaalaisformaattiin ja ilmoitetaan esimerkiksi tämä päivä 09/27/13. Mitäköhän muuta? Älkää vain sanoko, että näin tehdään jo!

Niin, ja englanniksi risuaita tarkoittaa numeroa lähinnä merten takana. Mm. Euroopan englanninkieliset maat käyttävät normaalisti merkintää No. ja #-symbolia tässä yhteydessä vain aniharvoin, tosin luultavasti lisääntyvissä määrin.
 
Takaisin
Ylös