URPO -radan suurin ongelma on se että tavaraliikennettä ei näiden kaupunkien välillä ole nimeksikään vaan sekä Porin, Rauman että Uudenkaupungin tavaraliikenne suuntautuu sisämaasta satamiin ja Ugin Kemiralle. Lisäksi linja-autoliikenne on melkoisen kannattamatonta Porin ja Rauman välillä joten tuskimpa junaliikenteestä sen kannattavampaa saadaan.
Investointi on siis toistaiseksi melkoisen kannattamaton. Paikallisjunat Kokemäenjokilaaksossa ovat muutenkin siinä mielessä huono idea että asutus ei seuraa rataa täysin oikeastaan missään kohdalla. Ja ratakaan ei mene Porin ydinkeskustaan eli molemmissa päissä joudutaan kulkemaan muutenkin kuin kävellen.
Mäntyluodon pätkän sähköistäminen voisi olla kyllä ajankohtaista, tosin vaihtotyötä sekä siellä että myös rikastependeleillä Harjavallassa on tehtävä dieselvedolla.
Mielestäni tärkein investointi Porin rataa kohtaan olisikin toisen raiteen rakentaminen Lielahden ja Peipohjan välille jotta sekä tavaraliikennettä että Tampereen matkustajajunaliikennettä saataisiin kasvatettua ja nopeutettua.
Investointi on siis toistaiseksi melkoisen kannattamaton. Paikallisjunat Kokemäenjokilaaksossa ovat muutenkin siinä mielessä huono idea että asutus ei seuraa rataa täysin oikeastaan missään kohdalla. Ja ratakaan ei mene Porin ydinkeskustaan eli molemmissa päissä joudutaan kulkemaan muutenkin kuin kävellen.
Mäntyluodon pätkän sähköistäminen voisi olla kyllä ajankohtaista, tosin vaihtotyötä sekä siellä että myös rikastependeleillä Harjavallassa on tehtävä dieselvedolla.
Mielestäni tärkein investointi Porin rataa kohtaan olisikin toisen raiteen rakentaminen Lielahden ja Peipohjan välille jotta sekä tavaraliikennettä että Tampereen matkustajajunaliikennettä saataisiin kasvatettua ja nopeutettua.