2007 tehty aloitus, tässä muuten kait alkuperäinen työ, alun linkki ei toimi https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/1093/Lanne_Ari-Pekka.pdf?sequence=1
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onko Rauman ja Kokemäen välinen etäisyys 60 km - Rauman ja Tampereen välinen etäisyys on puolestaan noin 150 km? Äkkiseltään tuntuisi hieman turhalta, että "ylimääräinen" 60 km:n rupeama junamatkassa tarkoittaisi ainakin osassa yhteyksistä junan vaihtoa Kokemäellä. Toki, jos ratakapasiteetti Tampereen ja Kokemäen välillä ei anna myöten, niin sitten toki ymmärrän tuon ratkaisun. Samoin ymmärrän, jos vielä ei ole taloudellisia takeita siitä, että rahat riittäisivät pelkästään vaihdottomien junayhteyksien liikennöintiin.Ylen laajemmassa jutussa kerrotaan, että suunnitelmissa on kaksi vuoroa päivässä Tampereelle asti ja 3-4 vuoroa joissa on vaihto Kokemäellä.
Lättähattuaikatauluissa Peipohjan (=Kokemäki uusi) ja Rauman välinen matka oli 47 km. Tampere - Peipohja oli 97 km, tosin rataoikaisujen jälkeen se on varmaan nykyään lähempänä 95:tä.Onko Rauman ja Kokemäen välinen etäisyys 60 km - Rauman ja Tampereen välinen etäisyys on puolestaan noin 150 km?
Tuo tiedotteen lause on selvästi hölynpölyä. Jos osa kustannuksista olisi VR:n vastuulla, kyseessä olisi ainakin osittain markkinaehtoinen reitti. Lisäksi se tarkoittaisi, että valtio olisi päättänyt rahoittaa hanketta, johon se ei ole tuon lauseen perusteella pistämässä ollenkaan rahaa. Tosiasiallisesti kustannukset jaetaan Rauman ja valtion kesken.Kun taas toisessa uutisessa on todettu kansanedustajan jostain tiedotteesta:
"Rauman ja Tampereen välisen henkilöjunaliikenteen nettokustannus tulee olemaan arviolta noin kolme miljoonaa euroa ja kustannukset jaetaan Rauman kaupungin ja VR:n kesken, kertoo kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Matias Marttinen tiedotteessaan."