- Liittynyt
- 25 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,343
Päätin tehdä aiheesta oman ketjun, koska sitä on käsitelty jo monessa eri ketjussa siellä täällä.
Oma ehdotukseni Länsi-Tampereen reittimuutoksista löytyy joo täältä. Mainitunkaltaiset reittimuutokset ovat tarpeeseen monista syistä. Palveluita aiotaan jatkossa keskittää yhä enemmän Lielahteen, onhan sinne yhdistymässä myös mm. Lamminpään ja Lentävänniemen kirjastot....
Mutta mitä muuta? Toisessa ketjussa on puhuttu Hervannan linjastouudistuksesta ja linjojen 6 ja 20 uudelleenjärjestelyistä. Onko aiheesta tehty isojakin suunnitelmia ja onko linjoille 23 ja 30 kaavailtu myös muutoksia? Linjoja 6 ja 20 käsittelevässä viestiketjussa kerrotaan näille linjoille suunnitelluista muutoksista. Linjalle 6 ehdotettu reitti herättää yhden kiinnostavan kysymyksen: Käyttäisikö linja samaa pysäkkiä molempiin suuntiin valtaväylän reittiosuudella? Miten moinen mahtaa toimia? (Kyse on siis tästä. Olen miettinyt myös mahdollisuutta yhdistää Hatanpään reittiosuus ja mahdollinen uusi Hervannasta koillisella alueelle kulkeva linja yhteen, esimerkiksi näin. Jäähallin risteystä olisi myös järkevää hyödyntää joukkoliikenteen tarpeisiin - LIVA-etuuksien kera luonnollisesti. Ehdotuksessa kulkeva linja 36 kulkisi sen kautta, samoin kuin sitä voisi myös linja 39 hyödyntää ehdotetun 36:n liikennöintiaikojen ulkopuolella...
Muita mahdollisia muutoksia olisi luvassa ainakin Lahdesjärven suunnalle, kun Ikea avataan. Uusi linja Keskustori - Ikea - Hervanta voisi aloittaa tuolloin liikennöinnin.
Oma ehdotukseni Länsi-Tampereen reittimuutoksista löytyy joo täältä. Mainitunkaltaiset reittimuutokset ovat tarpeeseen monista syistä. Palveluita aiotaan jatkossa keskittää yhä enemmän Lielahteen, onhan sinne yhdistymässä myös mm. Lamminpään ja Lentävänniemen kirjastot....
Mutta mitä muuta? Toisessa ketjussa on puhuttu Hervannan linjastouudistuksesta ja linjojen 6 ja 20 uudelleenjärjestelyistä. Onko aiheesta tehty isojakin suunnitelmia ja onko linjoille 23 ja 30 kaavailtu myös muutoksia? Linjoja 6 ja 20 käsittelevässä viestiketjussa kerrotaan näille linjoille suunnitelluista muutoksista. Linjalle 6 ehdotettu reitti herättää yhden kiinnostavan kysymyksen: Käyttäisikö linja samaa pysäkkiä molempiin suuntiin valtaväylän reittiosuudella? Miten moinen mahtaa toimia? (Kyse on siis tästä. Olen miettinyt myös mahdollisuutta yhdistää Hatanpään reittiosuus ja mahdollinen uusi Hervannasta koillisella alueelle kulkeva linja yhteen, esimerkiksi näin. Jäähallin risteystä olisi myös järkevää hyödyntää joukkoliikenteen tarpeisiin - LIVA-etuuksien kera luonnollisesti. Ehdotuksessa kulkeva linja 36 kulkisi sen kautta, samoin kuin sitä voisi myös linja 39 hyödyntää ehdotetun 36:n liikennöintiaikojen ulkopuolella...
Muita mahdollisia muutoksia olisi luvassa ainakin Lahdesjärven suunnalle, kun Ikea avataan. Uusi linja Keskustori - Ikea - Hervanta voisi aloittaa tuolloin liikennöinnin.
Viimeksi muokattu: