Sähköbusseja Tampereelle

Ajankohta lienee voimakkaasti kytköksissä siihen, milloin uusi varikko saadaan käyttöön.
Tarkemmin sanoen siihen, milloin Nekalan varikon suurteholatauslaitteet saadaan käyttöön. Uusia varikkoja saadaan odotella vielä muutama vuosi. Päätöksen niistä tekee Tampereen Kaupunkiliikenne Oy ensi vuonna.
 
Latauspaikkoja lienee rakenteilla myös loppuvuodesta saapuvalle erälle? Vuodenvaihteessa sähkö-jutonkeja pitäis olla 15kpl.
 
Kunnallisella puolella se on kovin hankalaa kun tilan omistaja kaupunki ei halua tehdä asioita, niin tilan käyttäjän, toistaiseksi kaupungin liikelaitoksen pitää tehdä asioita. Raha menee samasta pussista kuitenkin. Länskän varikolle pari tilapäistä latauspistettä pikavuoro yutongille asentui parissa tunnissa. En tietenkään tunne teknisiä yksityiskohtia, että mikä sielä tkl:n varikolla on niin hankalaa asiassa. Onnistuisiko asia helpommin Paunun entisellä varikolla siinä vieressä. :D Kyllä mieltä lämmittää, että sekin on vielä jossain alan käytössä kunnes yes eu saa uudet tilat.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa vastaan uutinen, jonka mukaan TKL:n vuodenvaihteessa tuleva yutong-sarja olisi eri mallia, koska mainittiin niissä olevan 51(?) istumapaikkaa.
Toinen sarja ilmeisesti käsittänee sitten suomen ensimmäiset yutong U15 -bussit.
Valitettavasti en löytänyt kyseistä uutista enää, joten en voi laittaa linkkiä.
 
Tulipa vastaan uutinen, jonka mukaan TKL:n vuodenvaihteessa tuleva yutong-sarja olisi eri mallia, koska mainittiin niissä olevan 51(?) istumapaikkaa.
Toinen sarja ilmeisesti käsittänee sitten suomen ensimmäiset yutong U15 -bussit.
Valitettavasti en löytänyt kyseistä uutista enää, joten en voi laittaa linkkiä.
Kyseessä lieni tämä Moron juttu:


Käsitykseni on, että vuodenvaihteen todennäköinen U15 on ainoa laatuaan tässä vaiheessa. Aiemmin viestiketjussa mainittu optioperustainen hankinta kutistui määrärahojen puitteissa aiemmin suunnitellusta seitsemästä yhteen lisäbussiin.

 
Takaisin
Ylös