Sähköbusseja Tampereelle

Kyseessä lieni tämä Moron juttu:


Käsitykseni on, että vuodenvaihteen todennäköinen U15 on ainoa laatuaan tässä vaiheessa. Aiemmin viestiketjussa mainittu optioperustainen hankinta kutistui määrärahojen puitteissa aiemmin suunnitellusta seitsemästä yhteen lisäbussiin.

20.12.2024 on rekisteröity suomen 1. Yutong U15 Tampereen Kaupunkiliikenne Oy:n hallintaan. Bussidatasta löytynee lähemmät tiedot.
 
Eikös Tampereen ratikoissa puolet istumista ole selkä menosuuntaan? Miksei siitä valiteta?
32/104 (40 on sivuttain). Veikkaisin, että eron tekee tasainen kyyti verrattuna busseihin. Ihmiset ovat tottuneet siihen, että metroissa, junissa ja ratikoissa on pääsääntöisesti puolet paikoista selkä menosuuntaan.
 
Bussikyytikin olis todella tasaista jos infraan olis satsattu vastaava summa kuin ratikkaan. Ja vaadittu kunnollisia busseja eikä volvon kivirekiä.
 
Tässä hetken mietiskelin että mitäköhän sähköbusseja Länskä on tilannut Hiedanrannan liityntälinjoille ja Lietsun asiointilinjoille. Mahtaako jollain olla mitään käryä mitä sieltä tulee?
 
Tässä hetken mietiskelin että mitäköhän sähköbusseja Länskä on tilannut Hiedanrannan liityntälinjoille ja Lietsun asiointilinjoille. Mahtaako jollain olla mitään käryä mitä sieltä tulee?
Ennen ne on hankkinu noita 7900, niin itte ainakin mietin et jos ne hankkis niitä. Mut loppujen lopuks ne tulee olemaan varmaan jutongeja, ku niitä täälä tarpeeks on.
 
Takaisin
Ylös