vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,139
Mielenkiintoinen työviikko Linkkerin testikuljettajana takana.
Kyseessä ei siis ollut vielä varsinainen kuljettajakoulutus, vaan laitetestejä. Noihin uusiin latauslaitteisiin, Rautatientorilla, Hakaniemessä ja Malminkartanossa, on näet valittu kaupungin kilpailutuksen myötä uusi laite- ja softatoimittaja Puolasta. Edellisissä (Invalidisäätiö ja Koskela) laitetoimittaja oli hollantilainen. Näillä testeillä testattiin ja yhteensovitettiin Linkkeriä ja uuden laitetoimittajan sovelluksia. Paikalla oli myös HKL:n sähkö- ja turvalaiteinssit, joiden kanssa tehtiin erilaisia käyttövarmuuteen ja turvallisuuteen liittyviä testejä. Muun muassa testattiin järjestelmien pakkopysäytyksiä sekä sähkönsyötössä että Linkkerissä. Yksi testi oli myös sellainen, että latauksen ollessa päällä pumppasin Linkkerin jarrut ja ilmanpaineet täysin nollille ja katsottiin jaksaako Linkkerin kompressori täyttää jälleen paineet (toimi hyvin). Paikalla kävi myös Linkkerin edustaja päivittämässä bussin softaa.
Yksi pääteemoja testeissä oli ladata bussi täyteen ja sitten mun tehtävä oli tyhjentää sen akut noin 20 prosentiin ja sehän tapahtui ajamalla. Niinpä testasin sitä samalla eri puolilla Helsinkiä, enkä löytänyt vielä aluetta mihin se ei soveltuisi.
Erittäin mielenkiintoinen viikko ollut ja testit ovat päättyneet tältä erää. Lisää luvassa lähitulevaisuudessa.
Lopuksi kävin vielä viemässä nämä puolalaisen laitetoimittajan insinöörit lentokentälle. Ja milläs muulla kuin Linkkerillä (ohessa kuva).
Kyseessä ei siis ollut vielä varsinainen kuljettajakoulutus, vaan laitetestejä. Noihin uusiin latauslaitteisiin, Rautatientorilla, Hakaniemessä ja Malminkartanossa, on näet valittu kaupungin kilpailutuksen myötä uusi laite- ja softatoimittaja Puolasta. Edellisissä (Invalidisäätiö ja Koskela) laitetoimittaja oli hollantilainen. Näillä testeillä testattiin ja yhteensovitettiin Linkkeriä ja uuden laitetoimittajan sovelluksia. Paikalla oli myös HKL:n sähkö- ja turvalaiteinssit, joiden kanssa tehtiin erilaisia käyttövarmuuteen ja turvallisuuteen liittyviä testejä. Muun muassa testattiin järjestelmien pakkopysäytyksiä sekä sähkönsyötössä että Linkkerissä. Yksi testi oli myös sellainen, että latauksen ollessa päällä pumppasin Linkkerin jarrut ja ilmanpaineet täysin nollille ja katsottiin jaksaako Linkkerin kompressori täyttää jälleen paineet (toimi hyvin). Paikalla kävi myös Linkkerin edustaja päivittämässä bussin softaa.
Yksi pääteemoja testeissä oli ladata bussi täyteen ja sitten mun tehtävä oli tyhjentää sen akut noin 20 prosentiin ja sehän tapahtui ajamalla. Niinpä testasin sitä samalla eri puolilla Helsinkiä, enkä löytänyt vielä aluetta mihin se ei soveltuisi.
Erittäin mielenkiintoinen viikko ollut ja testit ovat päättyneet tältä erää. Lisää luvassa lähitulevaisuudessa.
Lopuksi kävin vielä viemässä nämä puolalaisen laitetoimittajan insinöörit lentokentälle. Ja milläs muulla kuin Linkkerillä (ohessa kuva).