Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Aivan fantastinen kokoelma! Kertokaas, miten tämä on käytännössä onnistunut? Onko harjojen reittejä seurattu autolla vai oltu peräti mukana harjavaunuissa?25.2. Kuvastot: Harjavaunut tositöissä 2010 ja 2012; kuvat © Jukka Tölkkö ja Teemu Ikonen
Arkistot aukenevat:
Kuvastot: kokoelma Dave Menzies, Helsinki, Tampere, Turku, VR
Vanhoja Raitio- lehtiä, jo kuusi kappaletta.
Vanhoja Raitio- lehtiä, jo kuusi kappaletta.
Juuri korjasin. Kas, ei ollut huomannut Dave, mutta en minäkään.Loistava kuvasto! Kuva n 19 on kuitenkin tullut peilikuvana, korjaatko?
Juuri korjasin. Kas, ei ollut huomannut Dave, mutta en minäkään.
Kyllä, alun alkaen Kirurgin rata oli tarkoitus lakkauttaa samassa yhteydessä kuin Iso-Roobertinkadun rata (joka katosi 1984). Sitten päätettiin, että lakkautetaankin Linjojen rata. Tämä rata pelastui muistaakseni vasta eräässä kevään 1985 joukkoliikennelautakunnan kokouksessa, jossa "pikku-kakkosen", Kauppatori - Linjat, perustamisesta päätettiin.Raitiossa 2/1982 mainitaan sivulla 30 olevassa lyhyessä jutussa raitioteiden toimintasuunnitelmasta, että esitetty suunnitelma "on hieman erilainen kuin RAITIOssa 3/1981 ollut suunnitelma". Sattuisiko kellään olemaan suota 3/81 numeroa saatavilla? Itseäni alkoi kovasti kiehtomaan, että kuinka tuo suunnitelma mahtoi erota toteutuneesta... tosin on tuo 2/82 suunnitelmakin mielenkiintoinen. Oliko liikenteen Kirurgille tarkoitus loppua kokonaan, kun tuossa ei mainita linjaa 10 muutettavaksi, mutta 4 on kuitenkin siirtymässä Katajanokalle?
Mutta on digikamera. Ota valokuva!Mulla on 3/81, muttei skanneria.