Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Aivan fantastinen kokoelma! Kertokaas, miten tämä on käytännössä onnistunut? Onko harjojen reittejä seurattu autolla vai oltu peräti mukana harjavaunuissa?25.2. Kuvastot: Harjavaunut tositöissä 2010 ja 2012; kuvat © Jukka Tölkkö ja Teemu Ikonen
Arkistot aukenevat:
Kuvastot: kokoelma Dave Menzies, Helsinki, Tampere, Turku, VR
Vanhoja Raitio- lehtiä, jo kuusi kappaletta.
Vanhoja Raitio- lehtiä, jo kuusi kappaletta.
Juuri korjasin. Kas, ei ollut huomannut Dave, mutta en minäkään.Loistava kuvasto! Kuva n19 on kuitenkin tullut peilikuvana, korjaatko?
Juuri korjasin. Kas, ei ollut huomannut Dave, mutta en minäkään.
Kyllä, alun alkaen Kirurgin rata oli tarkoitus lakkauttaa samassa yhteydessä kuin Iso-Roobertinkadun rata (joka katosi 1984). Sitten päätettiin, että lakkautetaankin Linjojen rata. Tämä rata pelastui muistaakseni vasta eräässä kevään 1985 joukkoliikennelautakunnan kokouksessa, jossa "pikku-kakkosen", Kauppatori - Linjat, perustamisesta päätettiin.Raitiossa 2/1982 mainitaan sivulla 30 olevassa lyhyessä jutussa raitioteiden toimintasuunnitelmasta, että esitetty suunnitelma "on hieman erilainen kuin RAITIOssa 3/1981 ollut suunnitelma". Sattuisiko kellään olemaan suota 3/81 numeroa saatavilla? Itseäni alkoi kovasti kiehtomaan, että kuinka tuo suunnitelma mahtoi erota toteutuneesta... tosin on tuo 2/82 suunnitelmakin mielenkiintoinen. Oliko liikenteen Kirurgille tarkoitus loppua kokonaan, kun tuossa ei mainita linjaa 10 muutettavaksi, mutta 4 on kuitenkin siirtymässä Katajanokalle?
Mutta on digikamera. Ota valokuva!Mulla on 3/81, muttei skanneria.