Taksikuljetus

En ole ehkä perehtynyt aiheeseen riittävästi - mutta omaan korvaan kuulostaa siltä, että saa kyllä olla todella paljon korjaamisen halua, jos ostaa minibussin jota ei saada edes liikkumaan, kuten SNM-269 ilmoituksessa sanotaan.

Tyyliin ennemmin ostaa vaan uuden bussin tuossa kohtaa, luulisi minibussien olevan kuitenkin merkittävästi edullisempia kuin isot.
Kyllä saa aika iso vika olla, että päästään uuden bussin hintaan. Todennäköisesti on halvempaa ostaa kaksi tuommoista vikaantunutta autoa ja kasata niistä sitten yksi toimiva auto. Toki se kyllä vaatii aikaa ja vaivaa.
 
Joo suomalainen bussiparoni uskoo kuitenkin omiin kykyihinsä aika paljon ja jos on halvempi kuin uusi niin varmasti korjaavat. Ei kai tuolla Suomen maalla muuten liikkuisi kaikenlaista viritystä....
 
Nyt hyvin selviää se aina bussista ihmettelemäni eri ajoneuvojen määrä varikolla.....
 
Onko kellää tietoo onks joku ostanu sen TK:N 830 auton?
Sen sähköisen M-B EQV:n? En rehellisesti ihmettelisi, vaikka silläkin olisi vielä runsaasti remontointia edessä ennen käyttöönpaluuta mahdollisella uudella omistajalla. Sen verran rajussa kunnossa ja huoltamatta ovat ilmeisesti monet noista TK:n autoista olleet jo ennen konkurssia.
 
Sen sähköisen M-B EQV:n? En rehellisesti ihmettelisi, vaikka silläkin olisi vielä runsaasti remontointia edessä ennen käyttöönpaluuta mahdollisella uudella omistajalla. Sen verran rajussa kunnossa ja huoltamatta ovat ilmeisesti monet noista TK:n autoista olleet jo ennen konkurssia.
Ok
 
HSL:ltä tiedote: Itä-Helsingin lähibussiliikenne käynnistyy vaiheittain 23.9. ja 1.10.

Itä-Helsingin lähibussiliikenne käynnistyy osalla linjoista uudelleen syksyn aikana kahdessa vaiheessa:
  • 23.9. alkaen: linjat 812, 813, 814, 815, 816, 817 ja 818
  • 1.10. alkaen: linja 701 sekä linjoilla 813, 816, 817 ja 818 laajempi liikennöinti
Linjoja liikennöivät Korsisaari Oy ja Koillisen Liikennepalvelut Oy.

Taksikuljetuksen tarina jatkuu siis edelleen ainakin Koillisen Liikennepalvelut yhtiön muodossa.
 
Viranhaltijapäätöksen mukaan 812-818 olisivat Korsisaarella vuoden loppuun https://hslfi.oncloudos.com/vhp/202564428.PDF
Päätöksestä löytyy myös tällainen kohta:
Tämä hankinta koskee linjoja 812, 813, 814, 815, 816, 817 ja 818. Osaa mainituista linjoista tullaan liikennöimään myös erillisestä sopimuksesta.
1.10. alkava liikenne, joka sisältää myös noiden linjojen lisäliikennettä on siis oletettavasti kokonaisuudessaan Koillisen Liikennepalvelujen hoidettavana.
 
Tänään ja eilen oon nähny yhen vanhan TK kuskin ajavan 805:ta joten on sieltä näköjään joku ainakin päässy VSB:lle
 
En tiedä minne oli matkalla, mutta näin TK 665:n tänään hinurin perässä tulossa Porkkalankadulta Mechelininkadulle. Tuli mieleen että olisko myyty ulkomaille ja satamaan menossa, kaikki teipit ja logot tallella kuitenkin.
 
Täällä noteeraamatta jääneitä myyntiin tulleita TK:n autoja löytyy lainvoimasta nyt melkoinen liuta lisää. Melko päästä päähän kuntoisia, niin linjalla viimeisinä aikoina näkyneitä, kuin myös toimitusjohtaja Virtasen pihakokoelmasta.


Lisäksi rahoitusyhtiöille palautuneiden tuoreesta kansiosta löytyy auto 824
https://www.lainvoima.com/kohde/219854
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös