- Liittynyt
- 2 Maaliskuu 2016
- Viestit
- 1,111
Miksi 239:llä ajetaan yksi T-vuoro Leppävaarasta klo 23:24? Eikö Röylän kierros ole melko turha myöhäisillan vuorolta, joka kulkee vilkkaimmillakin osuuksilla puolityhjänä?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eikö Röylän kierros ole melko turha
Kai joku tietty palvelutaso pitää kaikkialle olla?
Villi veikkaus: linjaa ajetaan niillä autoilla, jotka muuten seisoisivat tyhjän panttina Kivistön asemalla.
Keimolassa ei ole kuin muutama talo tällä hetkellä ja matkalla sinne pelkkää metsää.
Tässä pari veikkausta pitkälle vuorovälille. Turha sitä bussia on tyhjillään ajaa.
Näinhän se on, otetaan skenaario että bussi saapuu Kivistön asemalle ja lähtee vasta 15min päästä uudelleen niin voihan se yhden 5min kierroksen käydä Keimolanmäellä. Tuo 2min matka-aika ja muutenkin se että ajaa vain lähtö ja päätepysäkin välin ihmetyttää, mutta ajatushan on että alueen edetessä pohjoiseenpäin sitä jatkettaisiin ja vuoroväliä tihennettäisiin.
Linja 506 lyhenee Meilahteen. Olenko ymmärtänyt väärin kun luulin, että päättäriksi tulisi Meilahden klinikat mutta se näkyykin olevan Naistenklinikka? Linja kiertää lukuisat korttelit Taka-Töölön, Meilahden alueella.
Vai olisiko korttelin kierto vain siksi, että bussi ylipäätään saadaan käännettyä ympäri? Meilahden sairaalan pihalla ei ole enää tilaa kuin yhden linjan päätepysäkille ja se on varattu 58B:lle.Linja kiertää vain yhden korttelin. Topeliuksenkatu-Haartmaninkatu-Tukholmankatu. Varmaankin palvelee paremmin käyttäjiä tuolla linjauksella.
Liikennöitsijämuutoksia Etelä-Espoossa ja Lauttasaaressa:
h21V: TDF+TLL (linjojen 20X ja 21BX liikennöitsijöistä ei ollut mainintaa)
102/103: PL+KS
111: ÅL
112: TDF
143-150: PL
154/156: NF
165: PL
Näyttäisi kyllä aika paljon laajemmalta tuo kierros tällä kartalla. En siis enää pääse 506:lla Pasilasta yhteen työpisteistäni, hyvä muistaa ensi viikolla. Onneksi vielä 58 ja 551 jäävät.Linja kiertää vain yhden korttelin. Topeliuksenkatu-Haartmaninkatu-Tukholmankatu. Varmaankin palvelee paremmin käyttäjiä tuolla linjauksella.
HSL:n sivuilla on julkaistu tulevan syysliikenteen aikataulut. Näiden yhteydessä on mahdollista havainnoida myös tulevat lähtölaiturit Rautatientorilla. Varsinaista, HSL:n julkaisemaa, virallista terminaalikarttaa Rautatientorin pysäkkijärjestelyistä ei vielä ole, mutta tein sellaisen, josta Rautatientorin bussiterminaalista lähtevät bussilinjat sekä niiden lähtölaiturit 15.8 alkaen.
Siitä on pakko mennä vihreän valon palaessa, jos on mennäkseen. Jos jäisi odottamaan koko risteyksen vapautumista (kuten liikennesäännöissä toki sanotaan) ei pääsisi koskaan liikkeelle. Onneksi tämä on kohta ohi.Hienoa että laituri 17 jää pois käytöstä. Linjan 72 kääntyilyt ruuhka-aikaan tukossa olevalle Kaivokadulle ovat olleet melkoisen tuskastuttavaa katsottavaa. Yleensä on tukittu raitioliikennekin hyväksi toviksi.
Myllypellontien 3108 päättärillä linjan 65A aikataulut oli jo poistettu ja linjan 65 aikataulut tulleet tilalle. Linjakarttaa ei kuitenkaan ole vaihdettu. Miksiköhän tässäkin päätepysäkin aikatulussa lukee että ajat ovat arvioituja ohitusaikoja? Tässäkään aikataulussa ei arkiaamuyön p-merkittyjä lähtöjä ole selitetty.