Nykymuotoisen v43:n aloittaessa 2008 syksyllä, vanha reitti Linnainen-Vestra jaettiin linjoiksi 30 ja 43, jolloin säästettiin kustannuksia Myyrmäki-Martinlaakso välillä, jossa on muutenkin runsas bussitarjonta sekä juna. Tai ehkei varsinaisesti säästetty mutta samalla rahalla saatiin Kaivokselan ja Myyrmäen välille lisätarjontaa linjalla 30. Nyt tämä, Vantaan vaatimuksesta tullut, täysin turhanpäiväinen jatke Myyrmäkeen aiheuttaa yhden autopäivän lisäyksen ja kun vaihtoyhteydet 474:n kanssa Kehä 3:n kupeessa on pidettävä ennallaan, tarkoittaa sitä, että bussit seisovat Myyrmäessä noin 40 minuuttia, josta tilaajan on maksettava liikennöitsijälle tuntihinnan mukaisesti. 40 minuuttiahan on aika, jossa kuljettajat ehtivät hyvin pitää lakisääteisen taukonsa, joten liikennöitsijälle tämä muutos varmasti on mieleen.
Vaihtaminen Martinlaaksossa junaan ei minusta ole liikaa vaadittu varsinkin, kun sillä ei olennaisesti häviä matka-ajassa, parhaassa tapauksessa se jopa nopeutuu. Liikuntarajoitteisille ylimääräiset vaihdot olisivat toki ongelmallisempia.
v43:a voisi jatkossa ehkä järkeistää siirtämällä se Martinlaakso-Myyrmäki välillä v36:n reitille ja lakkauttamalla v36. Vaihdoton yhteys Kivistöstä Myyrmäkeen säilyisi ja kiireisimmät voivat vaihtaa edelleen junaan Martinlaaksossa. Jollekin Vantaan pienkalustolinjalle voisi laittaa Petaksen poikkeaman. Toinen vaihtoehto voisi olla v45:n harventaminen tunnin vuorovälille, jolloin Myyrmäessä bussit kierrätettäisiin v43/45 välillä 90 minuutin kierroksilla. Tällöin Myyrmäestä olisi Seutulaan tasainen puolen tunnin vuoroväli kun joka toinen yhteys sisältäisi vaihdon 474:ään.