Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2012

Eikös TKL ole hankkinut näitä jo pidemmän aikaa ja tehnyt useita jälkiasennuksena. Hsl-alueellakin niitä on Åbergilla yhdessä entisessä Tamperelaisessa ja kohta aika monessa uudessa Pohjolan Liikenteen autossa ja osassa jälkikäteen laitettuna.
Eipä ole sähköovia kovinkaan monessa TKL:n autossa eikä varsinkaan Åbergille päätyneessä lahtelaisessa. Liukuovista kun tähän asti valtaosa on ihan perinteisiä paineilmakäyttöisiä.
 
Eipä ole sähköovia kovinkaan monessa TKL:n autossa eikä varsinkaan Åbergille päätyneessä lahtelaisessa. Liukuovista kun tähän asti valtaosa on ihan perinteisiä paineilmakäyttöisiä.

Jostain oli jäänyt käsitys, että siinä Åbergilaisessa olisi sähkö-ovet mutta perun puheitani siltä osin, en ole (vieläkään) sitä nähnyt, muuten kuin liikenteessä vastaantulevana autona.
Aiemmin tänä vuonna eräs käyttäjä lisäsi youtubeen videon jossa johonkin TKL:n suht uuteen 8900LE:n oli asennettu jälkikäteen ainakin taakse ne sähkö-ovet :)
 
Jostain oli jäänyt käsitys, että siinä Åbergilaisessa olisi sähkö-ovet mutta perun puheitani siltä osin, en ole (vieläkään) sitä nähnyt, muuten kuin liikenteessä vastaantulevana autona.
Aiemmin tänä vuonna eräs käyttäjä lisäsi youtubeen videon jossa johonkin TKL:n suht uuteen 8900LE:n oli asennettu jälkikäteen ainakin taakse ne sähkö-ovet :)
TKL #1 sai ymmärtääkseni jälkiasennuksena Tamwaren sähköovet, jonka myötä oli ko. yrityksen "messuautonakin"? Jossain vanhemmassa TKL:n 2-akselisessa Scalassa taitaa olla vastaavat.
 
Ei kannata, siinä nimittäin on keskiovet liukuovina. :p
Kannattaa kuitenkin muistaa, että liukuovi ei ole automaattisesti sama kuin sähköovi. Niin kääntö- kuin liukuovia kun löytyy sekä sähkö- että paineilmakäyttöisinä...
 
Jostain oli jäänyt käsitys, että siinä Åbergilaisessa olisi sähkö-ovet mutta perun puheitani siltä osin, en ole (vieläkään) sitä nähnyt, muuten kuin liikenteessä vastaantulevana autona.
Mahdollisesti olet lukenut täältä:http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/al3.html
Westendin Linjan mentyä konkurssiin lokakuussa 2012 Åbergin Linja alkoi hoitaa linjaa 105 yksinään nopealla varoitusajalla ja hankki yhdeksi bussiksi TKL:n entisen Lahti 402:n. Bussi on edelleen TKL:n väreissä. Sen keski- ja takaovet ovat sähkötoimisia liukuovia.
Viitattu 29.12.2012 klo 14:40


Mutta ainakin Tampereelta pois lähtiessään autossa oli paineilmatoimiset ovet.
 
Sekö ei käynyt selväksi nimimerkin "kalle." eilen kirjoittamasta viestistä (tai jo sitä aiemmistakin viesteistä)?
 
Viestiketjun otsikon voisi melkein muuttaa. Yli puolet ketjun viesteistä koskevat jotain liukuovia. :p

Mennäkseni aiheeseen, niin ehkä olennaisin muutos aiempaan on, että nyt hinnalla on isompi painoarvo. Elämme kaiketi tiukkoja aikoja. Asiakirjoissa on myös erinäisiä keskinäisiä ristiriitoja, esim. ilmastoinnista saa pisteitä, vaikka se on samanaikaisesti pakollinen. Mielenkiintoista on myös se, että EURO 6 tai hybriditekniikka eivät anna pisteitä. Että ei nyt vaikuta yhtä hyvin viimeistellyiltä asiakirjoilta kun on Logistiikka välikätenä.
 

Mikähän idea tässä on, alkaako nytten sitten näkymään tilaajaväritteisiä paikkureita missä lukee ylhäällä Onnibus? :lol:

Pekka Möttö @ Onnibus.fi sanoi:
Tampereen linjalle 25 uudet, jäähdytysilmastoidut ja erittäin vähäpäästöiset bussit

Onnibus Oy:n voittava tarjous perustui uuteen, EEV-päästöluokan bussikalustoon, jonka päästötaso on erittäin alhainen. Mukavuustekijöitä ovat jäähdytysilmastointi ja kolme lastenvaunupaikkaa. Linjan 25 liikennöinti sitoo neljä linja-autoa sekä varakaluston. Bussit maalataan Tampereen kaupungin joukkoliikenteen sinisiin väreihin. Työvoiman tarve on 11 kokoaikaista kuljettajaa. Onnibus on aloittanut uuden henkilöstön rekrytoinnin ja osallistui tänään Rekrytori 2013 -tapahtumaan omalla osastollaan. “Kilpailutetussa liikenteessä kaikilla yrityksillä on sama diesel, sama työehtosopimus ja samanhintaiset autot. Se voittaa, jolla on motivoitunein henkilöstö ja paras toiminnan laatu,”

Eli näköjään tulee.
 
Takaisin
Ylös