Jokohan olisi aika tällaiselle ketjulle?
Saksan Hannoverista tuotiin Tampereelle Linke-Hofmann-Busch TW6000-mallin käytetty raitiovaunu 22.2.2020. Vuosimallin 1981 vaunu on aiemmin palvellut Üstran vihreä-valkoisissa väreissä ja se sai Tampereella puna-keltaisen huomioteippauksen.
16. – 17.3.
Vaunulla ajettiin varikon raiteilla ja testattiin järjestelmiä, kuten asetinlaitetta, vaihteita sekä sähkönsyöttöä.
18. – 19.3.
Vaunulla lähdettiin ensimmäistä kertaa Tampereen rataverkolle. 18.3. ajettiin väliä Hervannan varikko–Insinöörinkadun pohjoispää n. 5 km/h vauhdilla ratajärjestelmiä testaten. 19.3. ajettiin varikolta Turtolan pysäkille saakka. Aluksi uusi osuus ajettiin kävelyvauhtia ja lopulta Pohjois-Hervannan ja Turtolan välillä tehtiin nopeustestejä jo 40 km/h nopeudella.
Saksan Hannoverista tuotiin Tampereelle Linke-Hofmann-Busch TW6000-mallin käytetty raitiovaunu 22.2.2020. Vuosimallin 1981 vaunu on aiemmin palvellut Üstran vihreä-valkoisissa väreissä ja se sai Tampereella puna-keltaisen huomioteippauksen.
16. – 17.3.
Vaunulla ajettiin varikon raiteilla ja testattiin järjestelmiä, kuten asetinlaitetta, vaihteita sekä sähkönsyöttöä.
18. – 19.3.
Vaunulla lähdettiin ensimmäistä kertaa Tampereen rataverkolle. 18.3. ajettiin väliä Hervannan varikko–Insinöörinkadun pohjoispää n. 5 km/h vauhdilla ratajärjestelmiä testaten. 19.3. ajettiin varikolta Turtolan pysäkille saakka. Aluksi uusi osuus ajettiin kävelyvauhtia ja lopulta Pohjois-Hervannan ja Turtolan välillä tehtiin nopeustestejä jo 40 km/h nopeudella.