Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,014
Siellä on ilmeisesti nyt keskiviikkona 28.8. #21 ensimmäistä kertaa linjalla 1? Kolmosella se on tunnetusti liikkunut jo viime viikolla ja sen jälkeen esimerkiksi eilen 27.8.?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eipä kuiteskaan, oli sunnuntaina 25.8. 10:28 Hervannan kampukselta kohti Santalahtea ja siitä ykköstä koko päivä kunnes Santalahdesta 22:48 Hervantaan ja kierros kolmosella sen jälkeen. Valitettavasti kuva jäi kuitenkin ottamatta oman tiukan aikataulun takia, tuli sittemin nähtyä se tulevan vastaan.Siellä on ilmeisesti nyt keskiviikkona 28.8. #21 ensimmäistä kertaa linjalla 1?
Hyvä, kiitos tiedosta. Olisin ilman tätä varmistusta jäänyt virheelliseen käsitykseen.Eipä kuiteskaan, oli sunnuntaina 25.8. 10:28 Hervannan kampukselta kohti Santalahtea ja siitä ykköstä koko päivä kunnes Santalahdesta 22:48 Hervantaan ja kierros kolmosella sen jälkeen. Valitettavasti kuva jäi kuitenkin ottamatta oman tiukan aikataulun takia, tuli sittemin nähtyä se tulevan vastaan.
#03 oli koko päivän linjan 1 kierrossa, johon ei kuulu ainuttakaan käyntiä Sorilla, oli tapahtumahetkellä viimeisellä siivullaan 20:14 Santalahdesta Hervantajärvelle, jonne sen päivän rupeama olisi päättynytYLE: Kaksi raitiovaunua kolaroi Tampereen keskustassa
Kuvan perusteella vaunu 03 on ollut matkalla kohti TAYS:ia Koskipuiston vaihteiden kohdalla. Vaunu 09 on saapunut aseman suunnalta, mutta on epäselvää minne se on ollut matkalla. Vaihteet ovat joka tapauksessa ohjanneet sen Sorin aukion suuntaan ja suoraan viereisen ratikan kylkeen. Vaunu 09:n saamien vaurioiden perusteella, en ihmettelisi jos nopeus olisi ollut melko korkea, ja vaihteiden kanssa olisi käynyt sama kuin Raidejokerilla Itäkeskuksessa viime viikolla.
Muotoilin lauseeni tosiaan hieman huonosti. Tarkoitin, että 09:n vaurioiden perusteella en ihmettelisi, jos 03:n nopeus olisi ollut aika korkea. Nuo sinun listaamasi vaunukiertotiedot myös tukevat teoriaa, että 03 oli matkalla suoraan eteenpäin, jolloin sen kuljettaja on todennäköisesti kiihdyttänyt aika reippaasti, ennen kuin vaihteet ohjasivat Sorin aukion suuntaan.Sen sijaan mitä tulee nopeuteen, se ei ainakaan vaunulla #09 voi olla mitenkään erityisen korkea, koska linjalla ollessaan on tapana pysähtyä kaikilla reitin varren pysäkeillä ja käytännössä se on lähtenyt Koskipuisto A pysäkiltä juuri kohti Santalahtea, jonne ei koskaan saapunut.
En löytänyt kuvaa, jossa näkyisi nopeusrajoituskyltit, mutta Hämeenkadulta ei varmaan saa kääntyä vasemmalle Hatanpään valtatielle 20km/h nopeudella. Siinä on sen verran jyrkkä käännös. Tuollaisessa käännöksessä 20km/h on jo nopea nopeus.Raitiovaunujen suurin sallittu nopeus Hämeenkadulla on 20 km/h. Kuinka suurilla nopeuksilla keskustelijat ajattelivat onnettomuusvaunujen liikkuneen juuri ennen törmäystä?