Vs: Tanskalainen hJulekalenteri - låge seksten
Sweet sixteen on Youtube. Pätkässä keskitytään lähinnä Düsseldorf -neitokaisiin linjalla 16. Liikenne aloitettiin 15.10.1920 "puhtaalta pöydältä" osuudella Vestre Kirkegaard - Nørrebro. Toukokuussa 1924 avattiin linjapidennys Köpiksen rajojen pohjoispuolelle, Gladsaxen kunnan Søborgiin (Søborg Torv). Vuosien saatossa linja kehittyi yhdeksi tärkeimmistä. Søborgin kaupunginosalle linja merkitsi huomattavaa väestönkasvua, kun Köpiksen keskustassa asuneet (käsi)työläiset saattoivat muuttaa maaseudun uusille väljemmille omakotialueille. Linjan viimeiseksi ratikkaliikennepäiväksi tuli 25.4.1970.
Linjan 16 pysäkkikilpi, jossa on mitä todennäköisimmin luodinreikä. Ei tunneta millä pysäkillä kilpi on sijainnut eikä tarinaa reiän synnystä. Tiedossa on vain se, että reikä on syntynyt natsimiehityksen aikana.
Sodanjälkeistä myldretidiä (ruuhka-aikaa) Nørrebrogadella vuonna 1951. Pyöräily ei silloin ollut uhka raitioliikenteelle! Kuvassa näkyy ainakin 9 raitiovaunua tai raitiotiejunaa. Lähimpänä kameraa Lunding -moottorivaunu 567 (liikenteeseen 20.12.1937 ja oli käytössä raitioliikenteen lopetukseen saakka v. 1972) linjalla 16.
Sweet sixteen on Youtube. Pätkässä keskitytään lähinnä Düsseldorf -neitokaisiin linjalla 16. Liikenne aloitettiin 15.10.1920 "puhtaalta pöydältä" osuudella Vestre Kirkegaard - Nørrebro. Toukokuussa 1924 avattiin linjapidennys Köpiksen rajojen pohjoispuolelle, Gladsaxen kunnan Søborgiin (Søborg Torv). Vuosien saatossa linja kehittyi yhdeksi tärkeimmistä. Søborgin kaupunginosalle linja merkitsi huomattavaa väestönkasvua, kun Köpiksen keskustassa asuneet (käsi)työläiset saattoivat muuttaa maaseudun uusille väljemmille omakotialueille. Linjan viimeiseksi ratikkaliikennepäiväksi tuli 25.4.1970.
Linjan 16 pysäkkikilpi, jossa on mitä todennäköisimmin luodinreikä. Ei tunneta millä pysäkillä kilpi on sijainnut eikä tarinaa reiän synnystä. Tiedossa on vain se, että reikä on syntynyt natsimiehityksen aikana.
Sodanjälkeistä myldretidiä (ruuhka-aikaa) Nørrebrogadella vuonna 1951. Pyöräily ei silloin ollut uhka raitioliikenteelle! Kuvassa näkyy ainakin 9 raitiovaunua tai raitiotiejunaa. Lähimpänä kameraa Lunding -moottorivaunu 567 (liikenteeseen 20.12.1937 ja oli käytössä raitioliikenteen lopetukseen saakka v. 1972) linjalla 16.