Perinteikäs, Lidingön saaren eteläosissa kulkeva pikaraitiolinja on säästynyt lakkautusuhalta. Linjan kohtalo on ollut lakkautusuhan alla useamman vuoden, koska Tukholmasta saarelle johtavan raitiotiesillan epäiltiin olevan huonossa kunnossa. Sillan kunnossapito on Lidingön kaupungin vastuulla, ja mm. maltillinen kokoomuspuolue ehdottikin siltakeskustelun ollessa kuumimmillaan liikenteen korvaamista linja-autoilla. Tutkimukset ovat kuitenkin osoittaneet sillan olevan edelleen käyttökuntoinen, eikä lakkautuksesta enää käydä keskustelua.
Uutinen sillasta: Tåg-Nytt (Svenska Järnvägsklubben)
Tukholman seudun muille radoille hankitut A32-nivelvaunut eivät sovellu Lidingöhön, joten jos 1940-luvun A30/B30-vaunut aiotaan korvata, SL:n, seudun joukkoliikenneviranomaisen on löydettävä Lidingötä varten uusi vaunutyyppi.
Viime vuosien keskustelu ei ole ensimmäinen kerta, kun radan tulevaisuus on vaakalaudalla. Alun perin Lidingön rautatiellä oli myös tavaraliikennettä, mutta se lakkautettiin ja yhteydestä valtion rataverkkoon luovuttiin 1980-luvun alussa. Radan raitiovaunuilla hoidettu henkilöliikenne säästyi silloin pitkälti Lidingön saaren metrolinjaprojektin hylkäämisestä johtuen.
Uutinen sillasta: Tåg-Nytt (Svenska Järnvägsklubben)
Tukholman seudun muille radoille hankitut A32-nivelvaunut eivät sovellu Lidingöhön, joten jos 1940-luvun A30/B30-vaunut aiotaan korvata, SL:n, seudun joukkoliikenneviranomaisen on löydettävä Lidingötä varten uusi vaunutyyppi.
Viime vuosien keskustelu ei ole ensimmäinen kerta, kun radan tulevaisuus on vaakalaudalla. Alun perin Lidingön rautatiellä oli myös tavaraliikennettä, mutta se lakkautettiin ja yhteydestä valtion rataverkkoon luovuttiin 1980-luvun alussa. Radan raitiovaunuilla hoidettu henkilöliikenne säästyi silloin pitkälti Lidingön saaren metrolinjaprojektin hylkäämisestä johtuen.