Hatusta temmattu pohdinta. Olisikohan ollut helpompaa (ja halvempaa) rakentaa tuo Trikotan raide kuin raide Martinsillan suunnalta Linnankadulle Sataman suuntaan. Trikotan raiteen rakentamisella vältettiin raideristeysryteikkö, joka olisi syntynyt kun olisi pitänyt ylittää Puistokadulta Martinsillalle sekä Linnakadulta (Sataman suunnalta) Puistokadulle (plus vice versa) kääntyneet raiteet. Ihan kuin olisin jostain lukenut, että raideristeykset olisivat olleet melko kalliita kapistuksia, kun niitä verrataan tavalliseen suoraan/kaarevaan raiteeseen.Compact sanoi:Kakkosen peruutuskuvista näkyy hyvin, että Trikotan raide oli vain yksiraiteinen. Jos ei tietäisi että sen merkitys oli vain kolmiokäännössä, voisi oiketetusti suuresti ihmetellä, että mikä linja siitä on kulkenut (Kauppatorilta tämän risteyksen kautta rautatieasemalle ja takaisin Kauppatorille).Eira sanoi:Kyseistä "Trikotan" käyräraidetta käytettiin vain pakittamiseen, koska Martinsillalta Linnankadulle satamaan ja vaunuhalleille ei ollut suoraa yhteyttä.
Piirka