Millaisia niksejä?
Vähän kaikenlaista alkaen "kaasumuistin nollaamisesta". MB O405:ssä piti muistaakseni aukoa kolmekin kytkintä että toiminta järkiintyi.
TLL:n vanhoista, nyt jo poistetuista mersuista kaikki olivat uniikkikappaleita: esimerkiksi autoja 4 ja 7 ei kannattanut sammuttaa eikä varsinkaan ajovaihdetta ottaa pois päältä "pikku" 20 minuutin odottelun takia. Käynnistäminen vaati oman aikansa kaasu pohjassa, ja vaihde oli saatava päälle kierrosten laskiessa 500 tienoolle; normaali tyhjäkäynti kun oli 900-1500 kierroksen luokkaa eikä ajovaihdetta enää noilla kierroksilla saanut sisään. Oikean hetken "missaaminen" vaati sitten sammuttamisen, odottelun ja uudelleen käynnistämisen.
Jotkut ilkeät kielet puhuivat että suuri L olisi "säädellyt" moottoreita kaasun säästämiseksi, tiedä häntä sitten.
Viimeksi muokattu: