Uudet bussit 2012

Tampereella ei vain osata arvostaa laatua.

Tai sitten Tampereella on tajuttu, että L94 alustan jälkeen Scanialla ei ole ollut tarjolla mitään järkevää kaupunkialustaa ;) korivaihtoehdoista puhumattakaan..
 
Viimeksi muokattu:
Ajelepas Hämeenkatua Scaloilla ja Volvoilla ja vertaa tärinää. Se on se toinen syy. ;)
No melkeinpä yhtä paljon 8700-Volvotkin täristää Hämeenkadulla. On se myös yksilöstä kiinni. Pääosinhan Volvot liikkuvat pehmeämmin kuin Scaniat, mutta Volvojen ongelma on silloin tällöin ilmenevä paljevikaisuus, jolloin niistäkin tulee jousituksen suhteen traktoreita. Mutta yhtä kaikki kivikatua on tästäkin syyttäminen. Toki Scalojen ryskytys on silti aivan omaa luokkaansa. Jos pehmeätä kyytiä haluaa, niin B10BLE -Volvoissa sellaista toki vielä saa...
 
Viimeksi muokattu:
Terve,
Volvot ovat liikenteessä todennäköisesti 2-4 viikon kuluttua ja ne korvaavat autot 90, 91 ja 93 linjoillaan ,eli ajavat MA-PE linjoja 16, 16 ja 30, LA 23, 28 ja 30 sekä SU 16, 30 ja 30.
Kun 13 linjaa vuodenvaihteessa jatketaan Ylöjärvelle tulee 13:lle todennäköisesti sen verran pidempiä autopäiviä, että joku näistä autoista alkaa liikennöidä 13:lla.

Tampereen Joukkoliikenteeltä saamani tiedon mukaan Solaris-hybridit tulisivat ajamaan linjoilla 3 ja 21 alussa. Sininen auto, eli 12 ajaa 3:lla ja teippauskisan perusteella teipattava auto, eli 11 menee 21.lle.
Näitä autoja varmasti tullaan kokeilemaan monella muullakin linjalla myöhemmässä vaiheessa.
Solarikset on tarkoitus saada ajoon marras-joulukuussa.


TKL
Kalle Keinonen

Vai niin. Ookoo.
 
Ei ihan avaudu Jolin logiikka sijoittaa noille linjoille autoja koeajoon muuten kuin Hatanpään yhteisen pätkän perusteella. Toki 21 ajoaikansa puolesta on passeli, mutta kolmosen sijaan olisi toisen voinut sijoittaa vitoselle, olisi samalla tullut testatuksi erityyppisten linjojen soveltuvuutta tuolle autotyypille.
 
Hyvältä vaikuttais. Millä alustalla noi on? Saisivat mokomat tulla jo liikenteeseen.
 
Hyvältä vaikuttais. Millä alustalla noi on? Saisivat mokomat tulla jo liikenteeseen.

Eiköhän ne ole B7R alustalla. Eihän B12B LE tehdä enään ja eikös kaikki 8900-telit ole tähän mennessä tehty B7R alustalla.
 
Kontrastin lisäämiseksi huonosti näkeville.

Miksi sitten Pohjolalla on saman värinen ovikaide kuin muutkin kaiteet eli vaaleanvihreä, tai Nobinalla tummansininen?

Näyttäisi siltä että tuossa Volvossa on turvaohjaamo, ollaanko siis Tampereellakin siirrytty tähän aikakauteen? :D
 
Näyttäisi siltä että tuossa Volvossa on turvaohjaamo, ollaanko siis Tampereellakin siirrytty tähän aikakauteen? :D

Nuo Volvojen turvaohjaamot ovat kaikkea muuta kuin hyviä... Ei mitään mahdollisuuksia keskustella kuljettajan kanssa, esim. reittiä kysyttäessä tai lippua ostettaessa.. Kaikissa muissa on sentään puheaukot niissä, mutta noista ne on jostain syystä jätetty pois. Kurkkii sitten sieltä lasin "etupäästä" sinne aition puolella että saa kuskille puhuttua.
 
Miksi sitten Pohjolalla on saman värinen ovikaide kuin muutkin kaiteet eli vaaleanvihreä, tai Nobinalla tummansininen?
Kaipa ne saa sillä värillä kuin tilaa.

Tampereen kaupunkiliikenteen bussit ovat kuitenkin aina olleet edellä aikaansa, erityisesti esteettömyyden tavoittelussa: nivelbussit ensimmäisenä laajamittaisessa käytössä, myös matalalattianivelet, ensimmäinen normaaliin kaupunkibussin alustaan perustuva "låg entré"-bussi jne.
 
Nuo Volvojen turvaohjaamot ovat kaikkea muuta kuin hyviä... Ei mitään mahdollisuuksia keskustella kuljettajan kanssa, esim. reittiä kysyttäessä tai lippua ostettaessa.. Kaikissa muissa on sentään puheaukot niissä, mutta noista ne on jostain syystä jätetty pois. Kurkkii sitten sieltä lasin "etupäästä" sinne aition puolella että saa kuskille puhuttua.

Tuo on kyllä turvaohjaamon kun "turva"ohjaamon kohdalla pieni murhe. Ihme katveita ja heijastumia siinä lasissa ja varsinkin näin pimeään aikaan. Ääntä lisää niin kuuluu :)
Hiiteen tommoset vaaratekijät pitäis heittää ;)
 
Takaisin
Ylös