Meneillään olevalla kilpailukierroksella (54) esitettiin kysymys linjakilpien ongelmista. HSL vastasi:
Linjakilpien haasteet ovat johtuneet ITxPT-järjestelmien keskeneräisyydestä ja niissä olleista virheistä. Yksittäistä kaikkia ongelmia aiheuttanutta vikaa ei ole ollut eikä viat ole pääosin johtuneet HSL:n järjestelmistä. Järjestelmien testaaminen ennen liikenteen käynnistymistä on liikennöitsijän vastuulla
Yllättäen HSL pesee kätensä. Huoh... Esimerkiksi manuaalikilpien päivitys on HSL:n vastuulla, ei liikennöitsijöiden. Ja yhä kaikista autoista puuttuu useita elokuussa 2021 aloittaneita linjoja. Jos manuaalitekstit olisi edes kunnossa niin linjoja pystyttäisiin ajaa kilvet päällä, mutta kun suurin syypää on juuri se ettei uusia linjoja, kuten Nobinan 20, 30 & 40 löyty luettelosta ollenkaan. Siinä vaiheessa HSL:n on turha vierittää syytä liikennöitsijöille. Tai kun järjestelmä elää omaa elämääsä ja vaihtelee kilpiä itsekseen miten sattuu.
Sisänäytöt vaativat yhteyden, ns. automaattikilpien toimimisen. Jos laittaa manuaalisyötön niin sisänäytössä näkyy edellisen linjan tiedot, missä automaatti on toiminut. Tämä hämmentää matkustajia todella paljon. Ja tässäkään syy ei kyllä ole liikennöitsijän.