Uudet bussit, syksy 2007

Tiistaina näytti olevan 7 kappaletta uusia Volvo B7RLE 8700LE:itä Kaivokselan rivissä. Verrattuna Jokeri-busseihin, niin keski- ja takaoven väliltä on ikään kuin yksi iso ikkuna pois sekä aivan takimmainen ikkuna näyttäisi olevan aavistuksen pienempi, joten takaoven takana istuvilla on ahtaat oltavat, kuten kuvastakin jotain voinee todeta. Istumapaikkalukuhan on 43+klaffit.
 
Verrattuna Jokeri-busseihin, niin keski- ja takaoven väliltä on ikään kuin yksi iso ikkuna pois

Jokeribusseihin verrattuna taitaa pituutta ja jokunen pyöräkin puuttua.
Busseja oli 8. Yksi oli toisella puolella taloa.
 
Onkohan mahdollista että Concordia ostaisi Volvo City L:iä Volvo B7RLE alustalla 8700:en sijaan vai saako Volvon city L koria autoihin enää ollenkaan?
 
Jokeribusseihin verrattuna taitaa pituutta ja jokunen pyöräkin puuttua.
Busseja oli 8. Yksi oli toisella puolella taloa.
Onkohan noi niitä Voith-vaihteisia, kun niitä piti tuleman 8 kappaletta kaikkiaan 18:sta 8700/B7RLE:sta (nimim. Voith-diggari :) )? Lisäksi 10 kpl 8700/B12BLE-teliä (19 kpl kaikkiaan) varustetaan myös Voithilla. Loput tulevat tuttuun tapaan zF:lla.
 
Viimeksi muokattu:
Näitä uusia 8700 kaksakselisia seisoi äsken kello 21 korvilla Klovin varikolla 5 kappaletta. Yhessä teipit, loput täysvalkosia toistaiseksi. Pikainen ihmettely auton kohdalla paljasti, että muutamia asioita on kuljettajan ympäristössä paraneltu.
 
Ja nimimerkki vristohan arveli ihan oikein, että nämä ensimmäisenä havaitut 8 autoa ovat Voith-vaihteistolla. Concordian teipit saanut auto on nro 493.

Allekirjoittaneen kädet syyhyävät päästä koeajamaan ja -matkustamaan tämä uusi B7RLE...
 
Ja nimimerkki vristohan arveli ihan oikein, että nämä ensimmäisenä havaitut 8 autoa ovat Voith-vaihteistolla. Concordian teipit saanut auto on nro 493.

Tuon perusteella 2-akseliset B7RLE:t menisivät numeroille 483-500 ja B12BLE-telit numeroille 501-519.

Allekirjoittaneen kädet syyhyävät päästä koeajamaan ja -matkustamaan tämä uusi B7RLE...

Sama täällä tuon matkustamisen puitteissa. Tässä ollaan jo jonkinlaista 12/8 päivän aamuajelua suunniteltu vaikka aikataulut ilmestyvät vasta kuukauden kuluttua.:p
 
HelBille syksyllä tulevat 10 MANia ovat olleet jo jonkin aikaa Konekeskolla.
 
Westendin linjan varikolle tuli eilen 23.7. aamulla kaksi ensimmäistä kaikkiaan neljästätoista Irisbus Citelis -autosta. Buscomeita oltiin jo asentamassa, ja autot laitetaan kuulemma ajoon jo kesän aikana, jotta niihin saataisiin tuntumaa ja mahdollisia lastentauteja korjattua ennen talviliikenteen alkua, jolloin autoilla ajetaan linjoja 112, 158, 160 ja 501T.

Autoihin on sullottu 42+4 istumapaikkaa, penkit ovat kovia peltikuppeja ilman pehmusteita, kuitenkin yllättävän mukavan oloisia. Ovia on 2+2+2, ja autot ovat kokomatalia. Muutoin sisustus ja penkkijärjestelyt muistuttavat paljonkin vanhempia Relluja: selkä menosuuntaan -penkkejä on monta.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Havaintoja YTV-alueelta - heinäkuu 2007

31.7. havaittu WL #83 Irisbus Citelis Line koeajossa Kehä II:sella
Myös auto #82 oli näkösällä, odotteli Matinkylässä Buscomit asennettuina.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
HelBille syksyllä tulevat 10 MANia ovat olleet jo jonkin aikaa Konekeskolla.
Ja saapuvat tämän päivän aikana Ruhaan.

727 AUI-806
728 AUI-807
729 AUI-808
730 AUI-811
731 AUI-810
732 AUI-813
733 AUI-815
734 AUI-809
735 AUI-814
736 AUI-812

Myös uudet Volvot ovat saaneet kilvet:

722 EBG-661 (6X2)
723 SNI-378 (6X2)
724 EBG-666 (6X2)
725 UBZ-995
726 ULZ-830
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös