Uudet bussit, syksy 2011

Eipähän pääse kuljettaja avaamaan pelkkää puolikasta ovesta kun yrittää sisään repun ja kahden täyden IKEA-kassin kanssa :D Aika leveän näköinen ovi vai huijaako kuva?
 
Eipähän pääse kuljettaja avaamaan pelkkää puolikasta ovesta kun yrittää sisään repun ja kahden täyden IKEA-kassin kanssa :D Aika leveän näköinen ovi vai huijaako kuva?
Ei se paljon huijaa.. ja avautuu samalla tavalla kuin joidenkin Ikarusten takaovi, mutta vaan toisinpäin. Eli moni saa oven päähänsä kun on kiire sisään :biggrin: lisää kuvia sittenkun ensi kerran näen laitteen...
 
ja avautuu samalla tavalla kuin joidenkin Ikarusten takaovi, mutta vaan toisinpäin. Eli moni saa oven päähänsä kun on kiire sisään :biggrin: lisää kuvia sittenkun ensi kerran näen laitteen...

Tätä mä vähän pelkäsinkin... Kiitos vastaksesta kysymykseen jonka unohdin kysyä ;)
 
Ei se paljon huijaa.. ja avautuu samalla tavalla kuin joidenkin Ikarusten takaovi, mutta vaan toisinpäin. Eli moni saa oven päähänsä kun on kiire sisään :biggrin: lisää kuvia sittenkun ensi kerran näen laitteen...

Tuttu ilmiö linjalla h11 olevalla Säffle 2000:lla. Ihmiset ei osaa varoa sitä ovea, kun avautuu aika ulos sieltä :eek: Tuo ovi on kyllä leveämpi kun esim. Proto Scaloissa 114 ja 115?
 
Viimeksi muokattu:
Tuttu ilmiö linjalla h11 olevalla Säffle 2000:lla. Ihmiset ei osaa varoa sitä ovea, kun avautuu aika ulos sieltä :eek: Tuo ovi on kyllä leveämpi kun esim. Proto 114 ja 115 Scaloissa?
Juu on huomattavasti leveämpi ja siten avautuu ulommas, taitaa olla 80 senttiä, jos ei enemmänkin.. :eek:
 
Mites tuommoiseen ovitukseen on oikein päädytty, yksilehtinen etuovi ja keskiovikin noin takana on aika erikoinen näky täälläpäin. Onko tuosta tulossa jokin uusi standardi?

Liittyisikö tuo keskioven aiempaa taaempana sijainti siihen, että noissa on HSL:n uuden vaatimuksen mukaan kolme lastenvaunupaikkaa, joista mahdollisesti yksi samalla puolella kuin ovet ... ?
 
Keskiovi on siirtynyt taaemmas jo K-Scalojen myötä: lyhyempi ja korkeampi moottoritila antoi siirtää yhden tuolirivin moottoritilan päältä keskiovien eteen.
 
Ok, kiitoksia vastauksista.

En ole nähnyt aiemmin vastaavaa keskioven sijoitusta, ainakaan muistaakseni... :lol: Tuossahan on nyt takaovi jo melkein tarpeeton, miksei sitä jätetty pois kun vie istumapaikkoja turhaan.

Proto-Scaloissa taas keskiovi oli melkein heti etuoven jälkeen. Kehitys on silminnähtävää ja kerrankin hyvään suuntaan menevää. Lisää tilaa lastenrattaille ja suurten kantamusten kanssa kulkeville on aina hyvä asia.

Missä ja koska tuolla voisi päästä koematkustamaan. Ei taida kuitenkaan olla vielä liikenteessä.

Voisko tuo numero 100 ikkunassa tarkoittaa sadatta Scalaa?
 
Missä ja koska tuolla voisi päästä koematkustamaan. Ei taida kuitenkaan olla vielä liikenteessä.

Voisko tuo numero 100 ikkunassa tarkoittaa sadatta Scalaa?

Käsittääkseni nämä 3 lastenvaunupaikan scalat tulevat ensi vuoden alusta alkaviin uusiin sopimuksiin linjoille h75 ja h81,B joilla oli tämä kolmen lastenvaunupaikan vaatimus, olisiko sitten niin että samaisilla linjoilla tullaan näkemään jo aiemmin?

Tuo numero 100 tuskin tarkoittaa sadatta scalaa sillä onhan noita valmistettu huomattavasti enemmän 10 vuoden aikana.
 
Takaisin
Ylös