Uudet bussit, syksy 2012

Juu tuohon en väitä vastaan :lol: Mutta sitä en ymmärrä miksi vilkku ei voisi olla erillään...? :eek:

Niin, vähän sama juttu kuin ikarus e94f:ssä. Siinä tosin on jarru erikseen. Vilkku voisi olla erikseen, jarru ja parkki samassa ja pakki oikealla puolella tyhjässä paikassa :)
 
Kertokaapa kuskit omia näkemyksiänne VDL Citea LLE-autoista. Matkustajana sanoisin, että ilmastointi noissa ainakin toimii, mutta vastoin Palomaan näkemystä ihan hiljaisimmasta päästä nuo eivät mielestäni ole, kyyti toki tasaista ja pehmeää VOITHIN vaihteiston ansiosta. STOP-ääneen puuttuminen hämää.
 
Välttämättä minäkään en allekirjoittaisi hiljaisuutta :D

Ihan näpsäkkä pikkubussihan se helppo hallita ja mitat on helposti omaksuttu, näkyvyys ulos on mainio kun vasen peilikin on ylhäällä, tosin se vaatii tottumista. Tuulilasin kaltevuus on myös hyvä juttu, ei matkustamo heijastu juuri lainkaan siihen :) ilmastointi on tehokas ja viileätä ilmaa riittää myös kuskille. Moitetta voisi antaa kaasupolkimesta kun se on jotenkin asennettu "ilmaan" jalkaa ei siis voi pitää normaalisti, kantapäätä lattialla. En meinannut ensimmäisellä ajokerralla päästä liikkeelle kun en saanut painettua kaasua lainkaan.. Takaoven piipitys on osoittanut yllättävän hiljaiseksi ts. se ei kuulu juuri ohjaamoon eikä häiritse ainakaan minua.
Kaikenkaikkiaan olen vielä ajanut niillä aika vähän joten en osaa sanoa niistä oikein mitään :D
 
Välttämättä minäkään en allekirjoittaisi hiljaisuutta :D

Ihan näpsäkkä pikkubussihan se helppo hallita ja mitat on helposti omaksuttu, näkyvyys ulos on mainio kun vasen peilikin on ylhäällä, tosin se vaatii tottumista. Tuulilasin kaltevuus on myös hyvä juttu, ei matkustamo heijastu juuri lainkaan siihen :) ilmastointi on tehokas ja viileätä ilmaa riittää myös kuskille. Moitetta voisi antaa kaasupolkimesta kun se on jotenkin asennettu "ilmaan" jalkaa ei siis voi pitää normaalisti, kantapäätä lattialla. En meinannut ensimmäisellä ajokerralla päästä liikkeelle kun en saanut painettua kaasua lainkaan.. Takaoven piipitys on osoittanut yllättävän hiljaiseksi ts. se ei kuulu juuri ohjaamoon eikä häiritse ainakaan minua.
Kaikenkaikkiaan olen vielä ajanut niillä aika vähän joten en osaa sanoa niistä oikein mitään :D
Mielestäni tämä oli jo aika paljon sanottu :D:cool:
 
STOP-ääneen puuttuminen hämää.
Tänään kun matkustin linjalla 324 (NF 844) ja tarkoitukseni oli jäädä pois Lammaslammentien pysäkillä niin kuski ajoi lujaa pysäkin ohi vaikka olin painanut STOP-nappia jo hyvissä ajoin, kuski tietysti pahoitteli tapahtunutta. Ilmeisesti tämä merkkiäänen puute aiheuttaa myös kuskeille reagointiongelmia. Itse en oikein luota tuohon äänettömään STOP-merkkiin, parempi että saisivat lisättyä merkkiäänenkin!
 
Tänään kun matkustin linjalla 324 (NF 844) ja tarkoitukseni oli jäädä pois Lammaslammentien pysäkillä niin kuski ajoi lujaa pysäkin ohi vaikka olin painanut STOP-nappia jo hyvissä ajoin, kuski tietysti pahoitteli tapahtunutta. Ilmeisesti tämä merkkiäänen puute aiheuttaa myös kuskeille reagointiongelmia. Itse en oikein luota tuohon äänettömään STOP-merkkiin, parempi että saisivat lisättyä merkkiäänenkin!

Kuljettajalle kuuluu pienenpieni "piip" ääni kun nappia painetaan, jota ei kuule jos esim kattopuhaltimet huutaa vain puoliteholla. Lisäksi mittaristoon tulee pieni kellon kuva ja muutamat hassut ledit syttyvät ohjaamossa joihin aurinko tuntuu häikäisevän aina :lol: Vdl:n maahantuoja on kyllä lupaillut jotain äänimerkkiä noihin jossain vaiheessa :) Ehkäpä Ikaruksista tuttu "Kling" kello ;)
 
Tiettävästi VDL:n stop-ääneen saadaan lisää volyymia pelkällä ohjelmoinnilla, eikä fyysisiä lisäasennuksia siis tarvita. Isoon määrään autoja tällainen korjaus ottaa aikansa.
 
Tiettävästi VDL:n stop-ääneen saadaan lisää volyymia pelkällä ohjelmoinnilla, eikä fyysisiä lisäasennuksia siis tarvita. Isoon määrään autoja tällainen korjaus ottaa aikansa.

Tämä tuli todistettua livenä NOF 829/e29 kyydissä tänään 27.8.2012 iltapäivällä. Kuuluva "tööööööt" ääni kuului stoppinappia painettaessa. :)
 
Sellainen kysymys välähti että tuo Iveco mikä Korsisaarelle tulee, niin tuleeko se HSL-väreissä ja sun muissa vaatimus-varusteissa?
 
Kuljettajalle kuuluu pienenpieni "piip" ääni kun nappia painetaan, jota ei kuule jos esim kattopuhaltimet huutaa vain puoliteholla. Lisäksi mittaristoon tulee pieni kellon kuva ja muutamat hassut ledit syttyvät ohjaamossa joihin aurinko tuntuu häikäisevän aina :lol: Vdl:n maahantuoja on kyllä lupaillut jotain äänimerkkiä noihin jossain vaiheessa :)
Nuo hassut ledit ovat kuulemma kirkkaudeltaan säädettäviä ja vaimo sanoi näkevänsä ne vallan mainiosti :lol:
 
Nuo hassut ledit ovat kuulemma kirkkaudeltaan säädettäviä ja vaimo sanoi näkevänsä ne vallan mainiosti :lol:
Juu ne ovat kirkkaudeltaan säädettäviä, mutta kirkkaimillaankaan ne eivät näy kunnolla, koska valon paikka on huono, siihen heijastaa aurinko, metro-lehti viritelmällä sen saa peittymään. ;)
 
Uusissa Volvoissa on tullut matkustettua paljon linjoilla 106 ja 110. Kaikkiaan tuntuvat mukavammilta kuin aikaisemmat Volvot, mutta jossakin vaiheessa aloin ihmettelemään erästä outoa tunnetta, joka hiipi matkan aikana päälle. Eli että miksi istuessa pitää jotenkin koko ajan "työskennellä" pysyäkseen pelkillä ja mukavassa asennossa.

No sitten katsoin penkkien istuinosan asentoa, ja sieltähän se syy löytyikin. Istuinosan kulma on alkanut lähestyä kiduttavaa Scala-tasoa, eli istuin on suunnilleen vaakatasossa lattian kanssa, joissakin penkeissä etureuna osoittaa jopa hieman alaspäin. Tänään menin vanhalla B7R:llä, jossa etureuna on selvästi takareunaa ylempänä, jolloin penkissä pysyy automaattisesti eikä tarvitse koko ajan painaa jalkapohjilla vastaan.

Surkeaa, että tämä unetonta yötä muistuttava penkissä pyöriminen on näköjään tulossa myös Volvojen ominaisuudeksi.
 
Takaisin
Ylös