Uudet bussit, syksy 2012

Tuossa Nobinan tiedotteessa ei muuten mainita millä ovituksella Volvot tulevat. Itselleni sen takimmaisen oven poisjäämisellä ei juurikaan merkitystä ole, käytän muutenkin aina keskiovea, koska pitkänä miehenä lyön päätäni kattoon takimmaisesta ovesta poistuessa. :lol:
 
Tuossa Nobinan tiedotteessa ei muuten mainita millä ovituksella Volvot tulevat. Itselleni sen takimmaisen oven poisjäämisellä ei juurikaan merkitystä ole, käytän muutenkin aina keskiovea, koska pitkänä miehenä lyön päätäni kattoon takimmaisesta ovesta poistuessa. :lol:

1+2+1 on vähimmäisvaatimus A2 ja C autoille, joten vähintään niin sitten :)
 
1+2+1 on vähimmäisvaatimus A2 ja C autoille, joten vähintään niin sitten :)

Ohessa Turun Sanomien uutinen VDL:n saamasta tilauksesta (vastauksia ovien määrään ja moottoreihin):
 

Liitetiedostot

  • TS 120211.JPG
    TS 120211.JPG
    67.9 KB · Lukukerrat: 2,357
Nobinan olisi helppoa numeroida uudet bussit välille 1-81, jos otetaan huomioon vain -96 vuosimalliset jotka tulevat tänä vuonna yli-ikään ja poistuvat varmasti, uusille numeroille ei tarvitsisi siirtää kuin 22kpl autoja. Jos Nobina taas poistaisi lisäksi myös -98 autot uusia numeroita ei tarvitse kuin 12kpl.
Bussit voisi siirtää lähes tyhjään 500-sarjaan, mutta en tiedä millä numeroilla siellä on pikkuautoja, niin 1-99 numerot saisi näin tyhjäksi. Jätin myös 100-sarjan tyhjilleen, jos sattuisi tulemaan toinen 80 auton jytky niin sitten sekin olisi helppoa tyhjentää uusia varten :p

(14 -> 214)
(16 -> 216)
(17 -> 217)
(44 -> 244)
(47 -> 247)
50 -> 250
53 -> 253
55 -> 255
56 -> 256
(60 -> 160) ainoa vapaa x60 numerolle :eek:
61 -> 261
62 -> 262
63 -> 263
67 -> 367
68 -> 368
(77 -> 277)
(91 -> 391)
(92 -> 392)
(93 -> 393)
97 -> 397
98 -> 398
99 -> 399
 
Tai jos pistää edellisten jatkoksi, niin ei tarvitse numeroida mitään uusiksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mitä arvauksia muuten teillä on, miten nuo Nobinan uudet bussit jakautuvat? Itse uskaltaisin tilausten perusteella arvella että suurin osa Volvo 8900LE:stä menevät Hakunilaan ja kaikki VDL:t ja mahdolliset loput Volvot Espooseen.
 
Mitä arvauksia muuten teillä on, miten nuo Nobinan uudet bussit jakautuvat? Itse uskaltaisin tilausten perusteella arvella että suurin osa Volvo 8900LE:stä menevät Hakunilaan ja kaikki VDL:t ja mahdolliset loput Volvot Espooseen.

Näinhän se menee jos uudet autot menevät niihin kohteisiin joihin ne on tarjottu:

e65, 165: 3x uusi A1

231, 247, 248, 270: 10x uusi A2, 7x uusi C

315, 321, 324, 345: 16x uusi A1

21-29, 51, 82, 510B: 36x uusi A1

518, 740-742: 4x uusi A2, 4x uusi C

Eli 8 uutta Hakunilaan ja loput Espooseen.
 
Voisi melkein päätellä, että jos Espooseen on tarjottu lähestulkoon pelkkiä uusia, niin Klovista siirtyisi huomattava määrä kalustoa Hakunilaan ja Myllypuroon. Vai olenko nyt ihan hakoteillä?
 
Voisi melkein päätellä, että jos Espooseen on tarjottu lähestulkoon pelkkiä uusia, niin Klovista siirtyisi huomattava määrä kalustoa Hakunilaan ja Myllypuroon. Vai olenko nyt ihan hakoteillä?

Olet joko oikeassa, tai sitten bussit menevät "aidan paremmalle puolelle".
 
Voisi melkein päätellä, että jos Espooseen on tarjottu lähestulkoon pelkkiä uusia, niin Klovista siirtyisi huomattava määrä kalustoa Hakunilaan ja Myllypuroon. Vai olenko nyt ihan hakoteillä?

Olet joko oikeassa, tai sitten bussit menevät "aidan paremmalle puolelle".

Toisaalta Hakunilassa on kyllä jo yllinkyllin autoja, eikä tarvetta lisääkään ole. Tietty vara-autoja jokaiselle varikolle tarvitsisi lisää, jos vaikka varauduttaisiin siihen ensi talveen kunnolla, milloin autot meinaa loppua kesken. Hakunilankin varikolta vapautuu muutamisen autoa, jotka todennäköisesti ei lähde mihinkään suuntaan, sillä perusteella että nyt niillä linjoilla olevat autot eivät kovin vanhoja ole. s518:lla on aina ollut kaikkiea muuta kuin "vakio"auto. Otettu ajoon mikä käteen sattuu. Volvo 8700LE telejäkin nähty.

Klovistakin todennäköisesti tullaan poistamaan kokonaan vanhempia autoja, joten veikkaan kyllä että aika vähän autoja siirtyy toiselle varikolle, missään kun ei ole oikein tarvetta niille.
 
Laskin juuri, että yli-ikäiseksi tulevat bussit ja kaikki kaksiakseliset Ikarukset poistamalla jäisi silti vielä autoja yli. Suurin osa noista Ikaruksista, varsinkin Scania-alustaiset alkavat olla todella huonossa hapessa. Eilen juuri matkustin töistä kotiin NOF 260:lla, jonka lattia on halki takaoven jälkeen moottoritilan kohdalta.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään vielä tietoa mitä PL hankkii uusiin sopimuksiin? Jatkavatkohan edelleen Irisbussin ja Scalan voimin?
 
Takaisin
Ylös