Uudet bussit, syksy 2018

Bussiuutisten jutusta käy ilmi, että 2-akseliset ovat 7-litraisia ja K280UB eli Cumminsin koneella. Telit ovat Scanian 9-litraisella, K280UB6x2*4. Osa tuotannosta tehdään Lahdessa ja osa Puolan tehtaalla.

Eroaakohan lahtelainen Suburban jotenkin puolalaiseen sisarautoon, joka olis samasta sarjasta?
 
Olen tosin ihmetellyt, miksi Pohjolan Liikenteen VDL:t tarvitsevat kahden penkkirivin jälkeen takaoven, jos Nobinalla ei ole tähän tarvetta:eek:
VDL Citea LLE-127 on A2-tyypin bussi, jossa pitää olla takaovi, kun VDL Citea LLE-120 on tyyppiä A1.
 
Entä kesäkuumalla? Loppuuko ilmastoinnin kylmäntuotto moottorin sammuessa?
Ilmastoinnin jäähdytystarve vaikuttaa moottorin sammutukseen, eli ts. moottoria ei sammuteta jos juuri sillä hetkellä ilmastoinnin kompressori on päällä (kompurahan ei välttämättä käy 100% ajasta vaikka ilmastointi puhaltaisikin kylmää). Muita start & stopin aktivoitumiseen vaikuttavia asioita ovat mm. akun varaustila ja moottorin lämpötila.
 
ZLV-715 näyttää olevan kilvitetty 23.2. Reissu Ruodin Facebook -sivuilla kuvia. Komean näköinen HSL-väreissä.

Kas, kun ei ollenkaan näy kylkinumeroa kuvissa. Teipataanko myöhemmin, vai tuleeko ainoastaan ovien puolelle, kuten 21:ssä, jos ollenkaan?
 
Kas, kun ei ollenkaan näy kylkinumeroa kuvissa. Teipataanko myöhemmin, vai tuleeko ainoastaan ovien puolelle, kuten 21:ssä, jos ollenkaan?

Näyttää teipatutkin logot ja tekstit olevan vähän sinne päin, ehkä ne laitetaan myöhemmin sitten kuntoon.
 
Takaisin
Ylös