Uudet bussit, syksy 2018

Puolan kuvista päätellen Scania on luopunut Omnissa olleista langattomista stop-napeista ja on tehnyt paluun perinteisiin kelta-punaisiin. Vai olisiko Puolan tehtaiden varastontyhjennystä?
Ainakin Reissu Ruodin Suburbanissa on samanlaiset napit kuin Omniexpressissä, tosin kelta-punavärisinä. Lisäksi tässä autossa on korkeaselkänojaiset penkit joissa myös selkänojan kallistussäätö.
 
Onko vielä kuulunut Nobinan hankinnoista mitään? Ja lähteekö Nobinalta mitään poistoon?
 
Onko vielä kuulunut Nobinan hankinnoista mitään? Ja lähteekö Nobinalta mitään poistoon?

Oma arvaus on, ettei lähde mitään poistoon. Perustelut syntyvät siitä, että uusia sopimuksia starttaa 29 autolla, joista 23 on uusia. Vanhoja sopimuksia päättyy 11 autolta, joista voidaan ajatella menevän 6 kpl uusiin sopimuksiin, jolloin jää 5 kpl vapaaksi. HSL:n liikennöintisuunnitelman perusteella Nobinan voimassaoleviin sopimuksiin lisätään yhteensä noin 6 auton verran liikennettä, joihin voidaan käyttää päättyvien sopimusten kalustoa. Lisäksi kun muistetaan, että tällä hetkellä reservissä lienee noin 4 autoa, koska 111:n loppumisen myötä kalustoa ei poistettu, niin näistä yksi voidaan käyttää voimassaolevien sopimusten lisäyksiin ja loput 2-3 menevät noin 24 autolla kasvaneen liikennemäärän vara-autokiintiöön.
 
Oma arvaus on, ettei lähde mitään poistoon. Perustelut syntyvät siitä, että uusia sopimuksia starttaa 29 autolla, joista 23 on uusia. Vanhoja sopimuksia päättyy 11 autolta, joista voidaan ajatella menevän 6 kpl uusiin sopimuksiin, jolloin jää 5 kpl vapaaksi. HSL:n liikennöintisuunnitelman perusteella Nobinan voimassaoleviin sopimuksiin lisätään yhteensä noin 6 auton verran liikennettä, joihin voidaan käyttää päättyvien sopimusten kalustoa. Lisäksi kun muistetaan, että tällä hetkellä reservissä lienee noin 4 autoa, koska 111:n loppumisen myötä kalustoa ei poistettu, niin näistä yksi voidaan käyttää voimassaolevien sopimusten lisäyksiin ja loput 2-3 menevät noin 24 autolla kasvaneen liikennemäärän vara-autokiintiöön.

Scalat 478-480 menee varmasti poistoon ja varmaan myös muutaman Volvo 8700LE. Noi mainitsemani Scalat sekä osa Nobinan Volvo 8700LE:istä on meinaa niin kauheassa kunnossa, että kuljettajatkin haluaa varmaan päästä niistä eroon.

---------- Viestit yhdistetty klo 13:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:46 ----------

Onko vielä kuulunut Nobinan hankinnoista mitään? Ja lähteekö Nobinalta mitään poistoon?

Kuten sanottu, niin Nobinan uudet 2-akseliset ovat VDL:iä ja telit ovat Scania Suburbaneja.
 
Scalat 478-480 menee varmasti poistoon ja varmaan myös muutaman Volvo 8700LE. Noi mainitsemani Scalat sekä osa Nobinan Volvo 8700LE:istä on meinaa niin kauheassa kunnossa, että kuljettajatkin haluaa varmaan päästä niistä eroon.

Mitä noiden tilalle sitten tulisi?
 
Scalat 478-480 menee varmasti poistoon ja varmaan myös muutaman Volvo 8700LE. Noi mainitsemani Scalat sekä osa Nobinan Volvo 8700LE:istä on meinaa niin kauheassa kunnossa, että kuljettajatkin haluaa varmaan päästä niistä eroon.

---------- Viestit yhdistetty klo 13:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:46 ----------



Kuten sanottu, niin Nobinan uudet 2-akseliset ovat VDL:iä ja telit ovat Scania Suburbaneja.

478-480 saattaa mennä, mutta en mä usko, että 8700 Mallisia Volvoja poistetaan.
 
478-480 saattaa mennä, mutta en mä usko, että 8700 Mallisia Volvoja poistetaan.

Joiden Youtube-videoiden perusteella Nobinalla on muutaman Volvo 8700LE, jotka ovat ihan karseassa kunnossa. Ne pitää jotain ihmeellistä natkutusta, etenkin tyhjäkäynnillä. En nyt muista ulkoa kyseisten yksilöiden kylkinumeroita, mut niitä on ainakin 1-3 kpl.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:57 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:54 ----------

Joiden Youtube-videoiden perusteella Nobinalla on muutaman Volvo 8700LE, jotka ovat ihan karseassa kunnossa. Ne pitää jotain ihmeellistä natkutusta, etenkin tyhjäkäynnillä. En nyt muista ulkoa kyseisten yksilöiden kylkinumeroita, mut niitä on ainakin 1-3 kpl.

https://www.youtube.com/watch?v=b-07kLGWrfE Poistokamaa
 
Joiden Youtube-videoiden perusteella Nobinalla on muutaman Volvo 8700LE, jotka ovat ihan karseassa kunnossa. Ne pitää jotain ihmeellistä natkutusta, etenkin tyhjäkäynnillä. En nyt muista ulkoa kyseisten yksilöiden kylkinumeroita, mut niitä on ainakin 1-3 kpl.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:57 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:54 ----------



https://www.youtube.com/watch?v=b-07kLGWrfE Poistokamaa
Myös Scala (742?) linjalla 213 kuulosti erittäin pahalta pysähtyessään.
 
Nobinan scaloista minun mielestä ainoa on (740) joka on vielä priima kunnossa, onneksi tämä on hakunilassa :D

Enpä yhtään ihmettele, jos Nobinalta menis poistoon myös muutaman 09-Scala, jos monet niistäkin ovat ihan karseassa kunnossa. Nobinan Volvoista ainakin 635, 636 ja 639 ovat jo mielestäni poistokamaa. Ne pitää kaikki sitä hirveetä natkutusta, joka ärsyttää varmasti monia matkustajia.
 
Scalat 478-480 menee varmasti poistoon ja varmaan myös muutaman Volvo 8700LE. Noi mainitsemani Scalat sekä osa Nobinan Volvo 8700LE:istä on meinaa niin kauheassa kunnossa, että kuljettajatkin haluaa varmaan päästä niistä eroon.

---------- Viestit yhdistetty klo 13:48 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:46 ----------



Kuten sanottu, niin Nobinan uudet 2-akseliset ovat VDL:iä ja telit ovat Scania Suburbaneja.
Tuota ylempää väitettä en kyllä allekirjoita. Nuo Nobinan Scalat 478-480 ovat ihan hyvässä kunnossa. Ei ne nyt kovinkaan montaa bussia voi poistaa edes, kyllähän se liikenne pitää kuitenkin hoitaa ja mitä suotta poistaa kalustoa jolla saa kuitenkin ajaa tietyillä linjoilla.
 
Enpä yhtään ihmettele, jos Nobinalta menis poistoon myös muutaman 09-Scala, jos monet niistäkin ovat ihan karseassa kunnossa. Nobinan Volvoista ainakin 635, 636 ja 639 ovat jo mielestäni poistokamaa. Ne pitää kaikki sitä hirveetä natkutusta, joka ärsyttää varmasti monia matkustajia.

Volvot #493 ja #631 pitävät myös kamalaa rutinaa, joka kuuluu tyhjäkäynnillä erityisen raivostuttavasti.
 
Takaisin
Ylös