Uudet bussit, syksy 2018

Aiemmin tällä foorumilla on ollut tieto, että niillä on 9 teliä, jotka Nobina on tarjonnut kaikki uusina. Ja juuri 9 uutta teliä Nobinalle tuleekin.

Tätä telien tarvetta näillä linjoilla on kyllä vaikea käsittää. Noista linjoista ainoa millä voisi nähdä pienintäkään tarvetta teleille olisi 322 ja sekin on pärjännyt ihan hyvin tähän asti 2-akselisilla. Vuoroväleihinkään ei ole tulossa merkittäviä muutoksia joten miksi telejä tarjotaan kohteeseen missä niille ei ole tarvetta?
 
Köysikujaan ei mahdu montaa autoa, eli eiköhän noita linjoja ajeta myös Klovista. :)

Aika hölmöä, jos noin käy. Klovista on melkoiset siirtoajot varsinkin 575:lle ja 332:lle. Köysikujalta voitaisiin siirtää Kloviin/Hakunilaan vanhempia autoja ja/tai ylimääräisiä VDL:iä, joita KK:lla näkyy hylättyinä välillä ruuhkassakin.
 
Tätä telien tarvetta näillä linjoilla on kyllä vaikea käsittää. Noista linjoista ainoa millä voisi nähdä pienintäkään tarvetta teleille olisi 322 ja sekin on pärjännyt ihan hyvin tähän asti 2-akselisilla. Vuoroväleihinkään ei ole tulossa merkittäviä muutoksia joten miksi telejä tarjotaan kohteeseen missä niille ei ole tarvetta?

Telejä tarjotaan siksi, koska tilaaja on vaatinut sellaisia.
 
Aika hölmöä, jos noin käy. Klovista on melkoiset siirtoajot varsinkin 575:lle ja 332:lle. Köysikujalta voitaisiin siirtää Kloviin/Hakunilaan vanhempia autoja ja/tai ylimääräisiä VDL:iä, joita KK:lla näkyy hylättyinä välillä ruuhkassakin.

Totta, mutta jos ajaosarjat jaotellaan siten että, Elieliltä alkavat ja päättyvät ajosarjat ajettaisiin Klovista, ja pohjoispäästä alkavat ja päättyvät Köysikujan varikolta? :)
 
Köysikujaan ei mahdu montaa autoa, eli eiköhän noita linjoja ajeta myös Klovista. :)

Tämä on omaa spekulointia, mutta Köysikujalta voi yrittää vapauttaa tilaa siirtämällä Leppävaaran liityntälinjoja ajettavaksi enemmän Klovista sekä 572:n ja 574:n liikennettä Hakunilaan.
 
Tämä on omaa spekulointia, mutta Köysikujalta voi yrittää vapauttaa tilaa siirtämällä Leppävaaran liityntälinjoja ajettavaksi enemmän Klovista sekä 572:n ja 574:n liikennettä Hakunilaan.

Ja ainahan sitä voi vaikka vuokrata varikkotilaa esimerkiksi Tuupakasta, jonka kapasiteettia Transdev tuskin tarvitsee kokonaan itselleen.
 
Ja ainahan sitä voi vaikka vuokrata varikkotilaa esimerkiksi Tuupakasta, jonka kapasiteettia Transdev tuskin tarvitsee kokonaan itselleen.


Ja elokuussa 2019 päättyy todennäköisesti Transdevin toiminta siellä, kun Keravan linjat sekä Espoon 124 saavat uuden liikennöitsijän. Transdevhan ajaa sen jälkeen vain puoli vuotta noita koillis-Helsingin linjoja Koskelasta ja Tattarisuolta.

Saatan toki olla väärässäkin, mut näin luulisin ite että tulee käymään...
 
Ja ainahan sitä voi vaikka vuokrata varikkotilaa esimerkiksi Tuupakasta, jonka kapasiteettia Transdev tuskin tarvitsee kokonaan itselleen.

Miksi luulet että Transdev vuokraisi sitä pihaa kilpailijalle?

---------- Viestit yhdistetty klo 21:22 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:18 ----------

Ja elokuussa 2019 päättyy todennäköisesti Transdevin toiminta siellä, kun Keravan linjat sekä Espoon 124 saavat uuden liikennöitsijän. Transdevhan ajaa sen jälkeen vain puoli vuotta noita koillis-Helsingin linjoja Koskelasta ja Tattarisuolta.

Saatan toki olla väärässäkin, mut näin luulisin ite että tulee käymään...

Optiot on vielä päättämättä ,voit olla ihan metsässä noiden sun ajatusten kanssa.
 
Miksi luulet että Transdev vuokraisi sitä pihaa kilpailijalle?

---------- Viestit yhdistetty klo 21:22 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:18 ----------



Optiot on vielä päättämättä ,voit olla ihan metsässä noiden sun ajatusten kanssa.

Tuskin Transdev sitä taakkana pitäisi, kun aikovat jättäytyä HSL-liikenteestä pois kokonaan.
 
Eikös Tuupakan varikon omista Vantaan kaupunki, joka voi suoraan vuokrata sitä muillekin kuin Transdeville?
 
Eikös Tuupakan varikon omista Vantaan kaupunki, joka voi suoraan vuokrata sitä muillekin kuin Transdeville?

Omistaa kyllä, mutta bussivarikko on kokonaan vuokrattu Transdeville. Muissa tiloissa on myös Vantaan kaupungin omia toimintoja. Transdev on edelleen alivuokrannut bussipaikkoja shuttlebussille ja Helsingin turistibussille.
 
Eikös Tuupakan varikon omista Vantaan kaupunki, joka voi suoraan vuokrata sitä muillekin kuin Transdeville?

Kyllä sen pitäisi Vantaan kaupungin omistuksessa olla mutta eihän kaupunki voi sitä alkaa osiin jakamaan jos koko alue on TDF:lle vuokrattu. Riippuu tietenkin siitä millainen sopimus on kyseessä, onko määräaikainen vai toistaiseksi voimassa oleva ja mikä on irtisanomisaika? Eiköhän TDF pitäne koko varikon itsellään vielä seuraavan vuoden ajan ja sitten Keravan linjojen päätyttyä alue vapautuu Nobinan tarpeisiin.
Tässä uutinen jonka TDF julkaisi kun Suomenojan toiminta päättyi Tammikuussa http://www.transdev.fi/uutiset/espoon-varikon-toiminta-loppunut.
 
Takaisin
Ylös