Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
5.9.2022
Huomenna 5.9.2022 Helb 2201 linjalla 570 lähdöt lentoasema 6:23 ja Mellunmäki 7:33.Tämän jälkeen vielä koulutuskäyttöön.
Onko tietoa, koska säännöllinen linjaliikenne nivelillä alkaa? Ja onko noita yhä vasta yksi kappale?
Kuuleman mukaan Volvolle on tullut 4kpl niveltä lisää. Ja 5kpl A2.
Nuo letkut kuin myös A1 ja A2 pääsevät mitä todennäkösemmin säännölliseen ajoon sitä mukaan kun kuljettajat saavat sähköautokoulutuksen. Esim. Itse saan sen tämän viikon keskiviikkona.
Minkä verran siellä on hallitilaa sisäsäilytykseen? Neljä niveltä tietenkin vaatii jo jonkin verran tilaa, mutta tuollaisille uutuuksille voisi olla tietyt intressit pitää ne erilaisilta asioilta suojassa ainakin viikonlopun yli.Lauantaina kun Kehä 3 menin niin ei ainakaan näkynyt.
Minkä verran siellä on hallitilaa sisäsäilytykseen? Neljä niveltä tietenkin vaatii jo jonkin verran tilaa, mutta tuollaisille uutuuksille voisi olla tietyt intressit pitää ne erilaisilta asioilta suojassa ainakin viikonlopun yli.
Kohteeseen 279 (Kirkkonummen paketti) on tarjottu viisi C-kokoluokan uutta lähipäästötöntä autoa (lähde: http://www.kuukankorpi.com/paikallisliikenne/hslsopimukset.html) Eli 2023 alusta kyseisiä telejä nähtäneen siellä. Sitä ennen niitä voisi periaatteessa nähdä muualla.Pohjolan uusi teli yutongeja tuli vastaan kehä 1:llä 4kpl. Yhden numero oli ainakin 944 ja korkeat selkänojat löytyi eli menossa kirkkonummen tai sipoonlinjoille?
Nyt alkaa Yutongeja kyllä olla Pohjolan liikenteellä jo tarpeeksi. Ja ite olin myös ymmärtänyt että PL:lle olisi tulossa vuodenvaihteeseen uusia teli-Yutongeja myös runkolinjalle 500 (en muista montako). Toivottavasti seuraavassa uudessa sopimuksessa PL hankkii sähköbussinsa mielummin meille tutummilta Volvolta tai Scanialta. Itellä ei varsinaisesti ole Yutongeja mitään vastaan, mutta ite vaan matkustaisin mielummin tutumpien Volvon tai Scanian valmistamilla sähköbusseilla.
Nyt alkaa Yutongeja kyllä olla Pohjolan liikenteellä jo tarpeeksi. Ja ite olin myös ymmärtänyt että PL:lle olisi tulossa vuodenvaihteeseen uusia teli-Yutongeja myös runkolinjalle 500 (en muista montako). Toivottavasti seuraavassa uudessa sopimuksessa PL hankkii sähköbussinsa mielummin meille tutummilta Volvolta tai Scanialta. Itellä ei varsinaisesti ole Yutongeja mitään vastaan, mutta ite vaan matkustaisin mielummin tutumpien Volvon tai Scanian valmistamilla sähköbusseilla.
Vuodenvaihteen sopimuksiin tulevien jälkeen on vuorossa A2:lla ajettava 23:n ja sähköteleillä ajettavien 520 ja 530 sopimukset ensi syksynä. Kumpikaan ruotsalaisista firmoista ei ole sanonut mitään sen suuntaista, että niiltä saisi sähkötelejä lähiaikoina, eli jos PL ei hanki lisää Yutongia, niin vaihtoehdot ovat joko BYD tai Solaris, joista jälkimmäistä ei kai ole vielä nähty käytännössä.
"Perinteisen tyylin" mukaisia A2:sia ei sähköpuolella ehkä ole saatavilla samalla tavalla kuin dieselien markkinoilla, siksi HSL on tainnut hieman joustaa joissakin sähkö-A2:siin liittyvissä jutuissa. Mahtaisiko tällainen kelvata HSL:lle A2:sena?Kirkkonummelle tosin on luvattu myös 11 kpl A2-sähköbusseja, joita ei ainakaan Yutong ainakaan netissä olevan tiedon mukaan valmista, joten sinne saattaa tulla myös jotain toista merkkiä.
"Perinteisen tyylin" mukaisia A2:sia ei sähköpuolella ehkä ole saatavilla samalla tavalla kuin dieselien markkinoilla, siksi HSL on tainnut hieman joustaa joissakin sähkö-A2:siin liittyvissä jutuissa. Mahtaisiko tällainen kelvata HSL:lle A2:sena?
Periaatteessa keskustelu Kirkkonummen Yutongeista kuuluisi ketjuun Uudet bussit, vuodenvaihde 2022/2023. Kyseinen ketju vaan pitäisi avata ensin.Pohjolan uusi teli yutongeja tuli vastaan kehä 1:llä 4kpl. Yhden numero oli ainakin 944 ja korkeat selkänojat löytyi eli menossa kirkkonummen tai sipoonlinjoille?
Periaatteessa keskustelu Kirkkonummen Yutongeista kuuluisi ketjuun Uudet bussit, vuodenvaihde 2022/2023. Kyseinen ketju vaan pitäisi avata ensin.