"Suuri osa" oli vähän huonosti muotoiltu. Lähinnä tarkoitin sitä, että suurempi osuus vuodenvaihteen busseista on liikenteessä, kuin syksyn busseista. Olettaen että syksyn busseja pitäisi tulla yhteensä 62 ilman vara-autoja (jos A1:siä tulee 40, A2:sia 6, ja niveliä 16) niin 6/62 on ollut tänään liikenteessä.
Yhteensä tälle syksylle (elokuuksi) HSL-liikenteeseen piti tulla lähes 140 uutta isoa bussia ja näistä tiettävästi yli puolet tulikin ajoon ajoissa. Helsingin Bussiliikenteen uuden kaluston toimitusten on tiedetty tulevan myöhässä jo pitkään. Voi hyvin olla, että jo kalustoa tilattaessa on ollut tiedossa, etteivät uudet autot ehdi elokuuksi, mutta tähän ei ehkä tässä tapauksessa liity kovin suurta dramatiikkaa, kun liikennöitsijällä on joka tapauksessa ollut väliaikaiseen sopimukseen haalittu kalusto olemassa. Pohjolan Liikenne taas on saattanut ihan tarkoituksella tilata osan vuodenvaihteen uusista autoista siten, että ne saadaan ajoon jo syksyn aikana, millä helpotetaan tiukkaa kalustotilannetta. Voisin kuvitella, että PL on Yutongille niin merkittävä asiakas, että sille tarvittaessa järjestyy autoja vähän tiukemmallakin toimitusajalla kuin vaikkapa jollekin muutamia autoja tilaavalle pikkufirmalle.