Uudet bussit, syksy 2022

"Suuri osa" oli vähän huonosti muotoiltu. Lähinnä tarkoitin sitä, että suurempi osuus vuodenvaihteen busseista on liikenteessä, kuin syksyn busseista. Olettaen että syksyn busseja pitäisi tulla yhteensä 62 ilman vara-autoja (jos A1:siä tulee 40, A2:sia 6, ja niveliä 16) niin 6/62 on ollut tänään liikenteessä.

Yhteensä tälle syksylle (elokuuksi) HSL-liikenteeseen piti tulla lähes 140 uutta isoa bussia ja näistä tiettävästi yli puolet tulikin ajoon ajoissa. Helsingin Bussiliikenteen uuden kaluston toimitusten on tiedetty tulevan myöhässä jo pitkään. Voi hyvin olla, että jo kalustoa tilattaessa on ollut tiedossa, etteivät uudet autot ehdi elokuuksi, mutta tähän ei ehkä tässä tapauksessa liity kovin suurta dramatiikkaa, kun liikennöitsijällä on joka tapauksessa ollut väliaikaiseen sopimukseen haalittu kalusto olemassa. Pohjolan Liikenne taas on saattanut ihan tarkoituksella tilata osan vuodenvaihteen uusista autoista siten, että ne saadaan ajoon jo syksyn aikana, millä helpotetaan tiukkaa kalustotilannetta. Voisin kuvitella, että PL on Yutongille niin merkittävä asiakas, että sille tarvittaessa järjestyy autoja vähän tiukemmallakin toimitusajalla kuin vaikkapa jollekin muutamia autoja tilaavalle pikkufirmalle.
 
Voisin kuvitella, että PL on Yutongille niin merkittävä asiakas, että sille tarvittaessa järjestyy autoja vähän tiukemmallakin toimitusajalla kuin vaikkapa jollekin muutamia autoja tilaavalle pikkufirmalle.
Yutongin mittakaavassa PL on kaukana isosta asiakkaasta. Isoihin kiinalaiskaupunkeihin saattaa mennä 1000 bussia joka vuosi, joten niihin verrattuna Suomen bussimyynti on ihan nappikauppaa.
 
Kuten myös HelB #2213:lla

Onni, että uusien omistajien mukaan tulon jälkeen taas alettu nimetä bussit vuosi + hankintanumero kys. vuodelle.

2020 persiistä kun aloitettiin numerosta 1.
2021 taas ei vissiin hankittu yhtään upouutta autoa,

Mä tykkään kun näen lähdölle kirjautumisen yhteydessä minkähän vuotuisella tänään mennään.

Eli siis esim. 2213 tarkoittaa, että vuonna 22 tuo oli 13. hankittu värkki firmaan.

Muutkin saisivat ottaa mallia.
 
....
Tuossahan ei leimattu ketään yksittäistä matkustajaa tai edes mitään ryhmää, vaan kommentointi oli samantapaista kuin keskustelu vaikkapa pk-seudun eri kaupunginosista. Kyllä niiden erot tiedetään ja niistä saa ääneen puhua.

Kuljettajakokemukset linjalla eivät ole työpaikan sisäisä asioita. Ne eivät johdu työnantajan työnjohto-oikeudesta eivätkä ole liikesalaisuuksia. Selväähän on, että kuljettaja ei saa puhua yhtiön sisäisistä asioista, esimerkiksi ajojärjestelystä taikka muista liikesalaisuuksista - mutta niitä havainnot matkustajista eivät ole.

Vapaa-ajallani olen aivan vapaa kertomaan vaikka matkustajakokemuksistani linjalla 227 jonka kyydissä oli erittäin epämiellyttävä kokemus juuri tuon asuntolan asukkaiden takia. Se että olen ollut tai vaikkapa olisin kuljettaja ei muuta asiaa millään tavalla. ...

Tuossa mainitaan määrätyn asuntolan asukkaat epämiellyttävän kokemuksen syyksi.
 
Vapaa-ajallani olen aivan vapaa kertomaan vaikka matkustajakokemuksistani linjalla 227 jonka kyydissä oli erittäin epämiellyttävä kokemus juuri tuon asuntolan asukkaiden takia. Se että olen ollut tai vaikkapa olisin kuljettaja ei muuta asiaa millään tavalla. ...

Tuossa mainitaan määrätyn asuntolan asukkaat epämiellyttävän kokemuksen syyksi.

Sepä ikävää. Mitä sitten?

Toivottavasti nimimerkki, joka on linjalla 227 matkustanut, ilmoittaa tästä myös asuntolan ylläpitäjälle, jos tällaista kerran on ilmennyt. Henkilökunta voi käydä esimerkiksi sisäistä keskustelua asuntolassa siitä, miten bussissa käyttäydytään. Usein ovat kiitollisia siitä, että häiriön aiheuttajista ilmoitetaan.
 
Tuossa mainitaan määrätyn asuntolan asukkaat epämiellyttävän kokemuksen syyksi.
Mitä sitten? Mitä luulet tuosta minulle seuraavan?? Laitahan entiselle pomolleni kuvakaappaus näistä keskusteluista niin saa hänkin huumoria päivää :lol:

Mitä sinusta tämä on sitten? Laitahan lehdellekin palautetta artikkelista
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/1736506

Saanko seuraavaksi laukoa mielipiteeni vaikkapa elokapinaan osallistujista jotka tänään tukkivat Mannerheimintien jälleen? Ainiin en, Salomaa saattaa suuttua. Salomaa huomaatko että ajaudut aina ihmisten kanssa typeriin väittelyihisi? Onko tämä vänkääminen sinulle joku harrastus? :D
 
Viimeksi muokattu:
Sepä ikävää. Mitä sitten?

Toivottavasti nimimerkki, joka on linjalla 227 matkustanut, ilmoittaa tästä myös asuntolan ylläpitäjälle, jos tällaista kerran on ilmennyt. Henkilökunta voi käydä esimerkiksi sisäistä keskustelua asuntolassa siitä, miten bussissa käyttäydytään. Usein ovat kiitollisia siitä, että häiriön aiheuttajista ilmoitetaan.

Näin muuten saatetaankin tehdä. Olin itse töissä Helsingin puolelle yksikössä, jossa olivat ympäristökierrokset käytössä. Niiden tarkoitus oli mm ratkoa mahdollisia ongelmia lähiympäristössä. Meteliä pidettiin tämänkin yksikön perustamisesta, mutta ei pidetä enää. Sitä tullaan katsomaan pitkin Eurooppaa.

---------- Viestit yhdistetty klo 09:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:24 ----------

Saanko seuraavaksi laukoa mielipiteeni vaikkapa elokapinaan osallistujista jotka tänään tukkivat Mannerheimintien jälleen? Ainiin en, Salomaa saattaa suuttua. Salomaa huomaatko että ajaudut aina ihmisten kanssa typeriin väittelyihisi? Onko tämä vänkääminen sinulle joku harrastus? :D

Kyllä suutunkin, jos elokapina tukkii joukkoliikennereitin. Ei ole minkäänlaista järkeä vaatia ilmastoimenpiteitä estämällä samalla toisen ihmisen tekemä ilmastoteko.

Vänkääminen ei saa olla kenellekään itsetarkoitus. Yritä tottua siihen, että foorumilla saa esittää eriäviä mielipiteitä.

---------- Viestit yhdistetty klo 09:39 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:29 ----------

Mitä sinusta tämä on sitten? Laitahan lehdellekin palautetta artikkelista
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/1736506

Matkustin tuonne yksikköön töihin linjalla 227. Joten näin häiriöitä silloin tällöin. Mutta kokonaisuuteen nähden vähän. Jutussa ei esiinny yksikään omakotiasuja omalla nimellään. Asukasvalinta sosiaali- ja terveysalan asumisyksikköön ei ole helppo tehtävä. Siinä ei aina onnistuta optimaalisesti.

Tuon jutun sävy on sellainen että siinä on menty mahdollisesti liioittelun puolelle.
 
Matkustin tuonne yksikköön töihin linjalla 227. Joten näin häiriöitä silloin tällöin. Mutta kokonaisuuteen nähden vähän. Jutussa ei esiinny yksikään omakotiasuja omalla nimellään. Asukasvalinta sosiaali- ja terveysalan asumisyksikköön ei ole helppo tehtävä. Siinä ei aina onnistuta optimaalisesti.

Tuon jutun sävy on sellainen että siinä on menty mahdollisesti liioittelun puolelle.

Eiku vaan onnea taistelussa tuulimyllyjä vastaan :cool:
 
HB 2213 = NMO-913

---------- Viestit yhdistetty klo 14:39 --EDIT lisätty kuvalinkki-- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:37 ----------

Kuva 2213:sta.
 
HB 2213 = NMO-913

---------- Viestit yhdistetty klo 14:39 --EDIT lisätty kuvalinkki-- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:37 ----------

Kuva 2213:sta.

Ei mee varmaan enää kauan kunnes 570:llä ei kulje enää muita kuin noita nivel-Volvoja eikä telejä käytetä enää kuin poikkeustilanteissa. Noi on kyllä oikeasti hyviä autoja ja mukavia matkustaa. :)
 
2-akselisia Sähkö Volvoja on nyt yhteensä neljä kappaletta: eli 2223-2225 lisäksi on 2221. Kaikki ovat YKV-rekkarilla.

Rekisterit ovat siis:
2221 = YKV-421
2223 = YKV-423
2224 = YKV-424
2225 = YKV-425
 
Ei mee varmaan enää kauan kunnes 570:llä ei kulje enää muita kuin noita nivel-Volvoja eikä telejä käytetä enää kuin poikkeustilanteissa. Noi on kyllä oikeasti hyviä autoja ja mukavia matkustaa. :)

Hetki menee vielä. Nytkään iltapäiväruuhkan 16:sta autosta ei ole kuin neljä niveliä.
 
Takaisin
Ylös