- Liittynyt
- 8 Lokakuu 2017
- Viestit
- 518
Päästökauppa pakottaa yritykset kokoaika yhä enemmän siirtymään kestävään. Jos tuotannon alkupäässä ei päästökauppaa ole, on sen sitten järjestettävissä niin, että sieltä tilannut maksaa päästökompensaatiot joka myös osaltaan toimii kannusteena tuottaa maassa, jossa ollaan kestävällä pohjalla. Liikennepolttoaineet ovat tulossa pian päästökaupan piiriin.Asiantuntijat ovat yleensä firman maksamia joten homma on umpikujassa. Korruptioon ei Suomessa uskota mutta kyllä sitä on. On myöskin syytä miettiä onko sähköautot tulevaisuuden juttu, kun niiden akkuja ei osata vielä kierrättää tarpeeksi hyvin ja akkujätettänä syntyy koko ajan
Akkuja kyllä kierrätetään. Vähän väliä kuulee uusia kohteita, joissa on esimerkiksi Teslan vanhoja akkuja käytössä.
Vety ei vielä ole ratkaisu. Hiilineutraalius on tavoitettava enemmin tai myöhemmin tai ei ole enää ihmisiäkään. Pitäisikö kaikki linja-autoliikenne siis lakkauttaa, jos kerta dieseliä parempaa ratkaisua ei ole?
Onko venäläisen tai saudi-arabialaisen öljyn käyttö parempi idea kuin kotimaisen tuuli- tai ydinsähkön?Voidaanhan lukuja aina pyöritellä länsimaissa, mutta missä tuho oikeasti tapahtuu on kehittyvissä maissa. Onko sademetsien hakkaus ja haalpatyövoiman käyttö moraalisesti oikein?