Lisäksi Eurooppalaisten sähkötelien puute on kyllä iso isku Kiinalaisten hyväksi. Volvollakin toki nykyään on Kiinalainen omistaja ja bussit tehdään Egyptissä jossa käsittääkseni tehtaan toiminnassa havaittu epäinhimillisiä työolosuhteita ja kohtelua. Ei siis kauheammin voi sitäkään enää Eurooppalaiseksi sanoa -kuten ei Turkissa nykyisin valmistettavaa Mersuakaan.Hankalat ajat edessä eurooppalaisilla valmistajilla, jos kiinalaiset tekee halvempaa ja parempaa.
Rehellisiä täällä tunnettuja Euroopassa (ainakin pääasiassa) valmistettavia taitavat siis enää olla MAN, Scania, VDL ja Solaris. Lisäksi Jetin kaltaisia pikkuvalmistajia nyt löytyy isohko määrä.
Yutongeista olen kanssasi samaa mieltä - ja aiemminkin niitä kehunut - näin kesäisin mahtava ilmastointi, hyvät jalkatilat kaltaiselleni ”puhelinmastolle” ja ketterä kulkeminen (verrattuna vaikkapa BYDiin, joka tuntuu välillä liikkelle lähtiessä [kuskista riippuen] valtamerilaivalta) ja sisätilat yleisesti ottaen.
Viimeksi muokattu: