Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Minusta tuo (koskee lähinnä jarru- ja kaasupoljinta) asennus riippumalliseksi on vain ja ainoastaan huononnus vanhempaan malliin. Vanhassa mallissa polkimen nivelöinti lattiaan tasaa kuljettajan istuimen joustoliikkeen aiheuttamia polkimeen kohdistuvia jalan liikkeitä, vaikkapa jarrutustilanteessa. Toisaalta, Scania on tässä vain "palannut juurilleen" ainakin mitä tulee 80-luvun alkupuolella esiteltyyn 2-sarjaan eli K112:een ja lähisukulaisiinsa. Niissähän jarrupoljin oli kytkinpolkimen tapaan riippuasennettu.TEP70 sanoi:Scanian ohjaamovarusteet ovat kaikki menneet myös uusiksi, mm. polkimet ovat riippuvia eivätkä lattiaan asennettuja.
Pakko tunnustaa molemmat väittämät täysin oikeiksi! :wink:Eppu sanoi:HelBin MAN - se vaikutti hyvin asialliselta linja-autolta... Ja taisi 13.58 lähdössä Kannelmäestä (HelB #602) olla lopulta kyydissä itseni lukien peräti 4 harrastajaa! :wink:
Tässä kuva uuden Scalan ohjaamosta. Penkillä olevan rekisterikilven perusteella auto on 613.TEP70 sanoi:Scanian ohjaamovarusteet ovat kaikki menneet myös uusiksi, mm. polkimet ovat riippuvia eivätkä lattiaan asennettuja. Rattikin on uusi.
Ainakin vanhoissa Scaloissa kello on syvällä muovikuoren alla, jolloin on vaikea osua kellon pieniin justeerausreikiin. Pimeää ja samalla muovi heijastaa (tarvitsee taskulampun jotta osuu, lisäksi esim. rautalangan pätkän, tavallinen kynä ei mahdu muovikuoren rei´istä).Antero Alku sanoi:Osaako kukaan sanoa, miksi ei näissäkään autoissa viitsitä panna matkustamon kelloa aikaan? Onhan ne ajassa HELB:n Otaniemen linjoillakin.