vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,136
Tämä Irisbus Iveco Crossway LE ei ole nähdäkseni "ikarustasoa", vaan yleistä eurooppalaista normibussitasoa. Toivon niin, sillä ne tulevat olemaan työkalujani ensi vuonna. Ikaruksista ja niiden hankinnasta lienee opittu monta asiaa kantapään kautta.Scala ja 8700 eivät ole ainoat vaihtoehdot, mutta kun muutaman vuoden takainen ikarusvillitys on näyttänyt sen, että halvalla ei saa hyvää, varsinkin jos autoja ei viitsitä edes huoltaa, tällöin niin matkustajienkin kuin kuljettajienkin on ikävä kulkea räjähdyspisteessä olevalla rotiskolla. (Syyttävä sormi osoittaa etenkin erääseen C:llä alkavaan konserniin). Myös Irisbussien toimivuudesta kuulee yhtä jos toista, en väittäisi, että Volvot olisivat yhtään niitä huonompia.
Uudet Volvot saattavat näyttää hienoilta ja ovat loistavia ajaa, mutta ne ovat niin täynnä erilaisia lastentauteja ja tietokonevikoja (vetta tippuu katosta, ovet remppaa, eivät käynnisty, ajovalot poksahtavat tiuhaan, tietokone näyttää mitäsattuu yms.), että jo muutama kymmenentuhatta kilometria mittarissa, niin ne työllistävät takuukorjaamoaan aivan jatkuvasti. Linjallahan niiden pitäisi olla elantoaan ansaitsemassa. Scala ei ole yhtään sen parempi laadultaan. Suomalaista huipputyotä..
On ihan ymmarrettävää, että liikennöitsijät haluavat näpäyttää bussien valmistajia ja todella kilpailuttaa bussihankintansa. Jospa työn laatu hieman paranisi, kun valitaankin jokin muu kuin se oletettu. Hinta (johon kuuluu myös em. huoltosopimus) tietystikin ratkaisee merkittävästi ja sillä tarjouksellahan on voitettu kohde on saatu.