Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kuitenkin kun vertaa VDL Citeaa ja Volvoa 8900:aa. Niin kumpi mahtaa olla se joka keksi ensin ja kumpi se joka kopioi?
Eikö ne penkit ole Veolian tilamia juuri niihin molempiin autoihin?
Niin nooo... En minä tiedä mistä sinä puhut, mutta minä puhun korista ja sen ulkomuodosta tarkemmin keulan ja perän suuresta yhdennäköisyydestä. En tiedä missä vaiheessa puhuin penkeistä.
Niin nooo... En minä tiedä mistä sinä puhut, mutta minä puhun korista ja sen ulkomuodosta tarkemmin keulan ja perän suuresta yhdennäköisyydestä. En tiedä missä vaiheessa puhuin penkeistä.
Huomioita uudesta HSL-bussikalustosta:
Edustamani yhtiön, eli Pohjolan Liikenteen, uudet Volvo 8907-telibussit ovat, lähes äänettömine sähköovineen (keski- ja takaovet liukuovia) juhlavan hienoja busseja. Niillä on nautinto tehdä töitä. Ei voi muuta, ylpeydellä, sanoa.
Veolian uudet VDL Citeat eivät varmastikaan häviä meidän Volvoillemme, kuljettajan työkalun näkökulmasta. Mutta, yhdessä asiassa ne ovat nostaneet HSL-Bussiliikenteen asiakaspalvelun aivan uudelle tasolle: matkustamon mukavuus. Muut yhtiöt jäävät vanhassa askeettisuudessaan kauas taakse ja näiden Citeoiden (kuin myös yhtiön uusien Volvojen) matkustajaistumet ovat aivan omaa luokkaansa. Myös pirteät värit sekä aiemmasta poikkeava sisävalaistus saavat niissä matkustavan huomaamaan, ettei kaupunkibussin tarvitse olla tylsä. Samalla Veolia Transport on löytänyt oivan keinon kilpailla ja markkinoida yhtiötään, nyt kun ulkoväreillä ei voi: panostetaan bussin sisustaan ja sen matkustajamukavuuteen.
*tykkään*
Samaa mieltä tässä. Veolia selkeästi alkaa korostaa omaa yhtiötään mukavemmalla matkustamolla ja penkeillä. Onkohan jatkoa odotettavissa seuraavissa kalustohankinnoissa? Itse veikkaan että Veolia jatkaa samaa linjaa. Itse en ole vielä matkustanut noilla uusilla autoilla, mutta joku päivä sitä tässä voisi, vaikka h69:llä Malmin asemalta (Malmin nova) aina Elielinaukiolle asti
Kyllä täällä mielestäni aikaisemmin juurikin viitattiin tuohon matkustamon mukavuuteen, mihin nuo penkit oleellisesti liittyvät, kuten myös mainittiin... :lol:Niin nooo... En minä tiedä mistä sinä puhut, mutta minä puhun korista ja sen ulkomuodosta tarkemmin keulan ja perän suuresta yhdennäköisyydestä. En tiedä missä vaiheessa puhuin penkeistä.
Kyllä täällä mielestäni aikaisemmin juurikin viitattiin tuohon matkustamon mukavuuteen, mihin nuo penkit oleellisesti liittyvät, kuten myös mainittiin... :lol:
Nämä minun kirjotukset ei nyt mene ihan putkeen. :lol:
Helsingin Uutiset sanoi:Kovaäänisesti kilahtavat soittokellot ovat ärsyttäneet ja hämmästyttäneet linja-automatkustajia Helsingissä vuodenvaihteesta alkaen.
Helsingin Uutisiin soittanut Pihlajamäessä asuva nainen kertoo, että meteliongelma on uusissa linjan 71 busseissa, jotka ajavat Rautatientorilta Pihlajamäkeen.
– Meteli on aivan hirveä. Jos matkustan keskustasta Pihlajamäkeen asti, niin alan todella väsyä siihen kellon ääneen, kun ruuhka-aikana joka pysäkillä jää väkeä pois, nainen parahtaa.
Hänen on joskus tehnyt mieli huutaa kuskille, että ”jätä tässä näin”, jotta stop-nappulaa ei tarvitsisi painaa.
Naisen työkaveri on käyttänyt jopa korvatulppia bussissa, koska soittokellon meteli tuntuu niin ärsyttävältä.
– Lisäksi soittokellon äänen saa stop-nappia painamalla kuulumaan uudestaan, vaikka stop-nappulaa olisi jo kerran painettu. Lapset ovat painelleet nappuloita kiusaa tehdäkseen monta kertaa.
Linjaa 71 liikennöivän Veolia Transport Finlandin liikennejohtaja Juha Nykänen kertoo, että palautetta kovasta äänestä on tullut heille asti.
– Soittoäänet muutetaan hiljaisemmiksi linja-autojen maahantuojan toimesta huoltotöiden yhteydessä. Eli asia on työn alla, Nykänen ilmoittaa.
Kuljettajat eivät voi säätää soittoäänen tasoa.
Veolialla on 45 uutta hollantilaista VDL-merkkistä bussia, kovaääninen soittokello on niissä jonkinlaisena tehdasasetuksena.
– Autoja on ainakin Helsingin linjoilla 55, 63, 68, 69 ja 71, Nykänen sanoo.
Nykäsen tietämän mukaan samanmerkkisten bussien soittoääni on ollut ongelmana myös Ruotsissa.
– Kiittävää palautetta on tullut näiden uusien bussien tavanomaista pehmeämmistä istuimista.
En tajua kun kuljettajat pitävät valoja niin kirkkaala eihän edes ulos näe kun valot on siinä ikkunoiden yläpuolella.
On ne valot silti selittämättömällä tavalla makeet kun ovat kattokanavissa