- Liittynyt
- 13 Tammikuu 2010
- Viestit
- 359
Nobinan Citeoissa on Cumminsin kone ja Voithin vaihteisto, entäs näissä Veolian uusissa?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Koneiden saatavuuden kuhunkin malliin voi tarkistaa valmistajan taulukosta http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Openbaar-vervoer/Citea/Technische-specificatie.aspxNobinan Citeoissa on Cumminsin kone ja Voithin vaihteisto, entäs näissä Veolian uusissa?
Koneiden saatavuuden kuhunkin malliin voi tarkistaa valmistajan taulukosta http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Openbaar-vervoer/Citea/Technische-specificatie.aspx
Ja koska mallit ovat SLE 129.255 ja XLE 145.310, ovat ne DAF:n PR183 ja PR228 -koneilla.
Monikaan ei ole vielä varmaan huomannut, että VDL:issä 1209, 1210, 1219 ja 1220 on tehdasasenteiset xenon-ajovalot ajovalopesureineen. Mielestäni tämäkin on askel oikeaan suuntaan, bussi näyttää huomattavasti paremmalta ja jopa kalliimmalta valkoisemmin valoin, ja kuskikin varmasti näkee paremmin
Nobinan uudet (2016 eteenpäin tulleet) VDL:t ja Scaniat ovat LED-ajovaloilla. Toivottavasti villitys laajenee muihinkin firmoihin.
Entä VDL:n surkeasti näkyvät vilkut? Onko niihin lopultakin tullut parannusta?
Mitä tarkoitat? VDL:n vilkkuhan on niin kirkas ledi, että se valaisee liikennemerkit paremmin kuin vieressä palava halogeeniajovalo. Samoin takana ja sivuilla.
Entä VDL:n surkeasti näkyvät vilkut? Onko niihin lopultakin tullut parannusta?
Koskahan he tekevät koreista vankempia? Pienikin sorakivi tiellä saa bussin melkein leviämään pitkin katua. :lol:
Mitä tarkoitat? VDL:n vilkkuhan on niin kirkas ledi, että se valaisee liikennemerkit paremmin kuin vieressä palava halogeeniajovalo. Samoin takana ja sivuilla.
En voi allekirjoittaa tätä väitettä. Sipoon Nikkilästä on tehty melkoinen perunapelto: samoilla linjoilla liikennöi 14-mallisia Volvoja ja VDL:iä, tuulenviemiä ja "raskasrakenteisia" telejä. Volvot kitisevät ja natisevat joka ikisessä heitossa, VDL menee todella pehmeästi ja suurilta osin äänettömästi. Tosin, liukuovet välillä kitisevät kiskoissaan, mutta tämä ongelma koskettaa molempia merkkejä.
Jos tarkoitat Pohjolan liikenteen teli-VDL:iä, ne eivät ole ollenkaan pahoja matkustaa, vaikka eivät kyllä mukaviakaan. Midi-VDL:t sen sijaan voisi paiskata kierrätykseen, jos edes kelpaavat sinnekään. :lol:
Samaa voi sanoa OmniExpress autoista! Pelkkiä muovilaatikoita renkain varustettuna
En minä ainakaan tykkää OmniExpressin pysähtymisäänestä, Lahti 520:ssa on minun mielestä paras. :smile:Mikäs vika Omni Ekspresseissä on? Ei ainakaan tarvitse kuulla Volvojen kauheaa pysähtymismerkkiääntä.