Yhä enenevissä määrin alkaa valitettavasti vaikuttaa siltä, ettei TKL ole pätevä ottamaan hoitaakseen Tampereen raitiotien liikennöintiä vuosikymmenen loppupuolella. Tällöin sana "Tampereen kaupunkiliikenne" on varsin harhaanjohtava termi.
Onko tämä taas jotain Onnibus/-rail -propagandaa, vai onko tälle oikein jotain oikeitakin perusteluja? Jos tähän asti on mielestäsi ollut mahdollisuus, mikä sen nyt sitten kuvitelmissasi kaatoi?
Liian myöhäistä ei ole vieläkään, jos ensin muutetaan nyky-TKL:n nimi esimerkiksi Tampereen Bussiliikenteeksi (esim. tulevaisuudessa siintävän yhtiöittämisen yhteydessä, Tampereen Bussiliikenne Oy:stä taisin itse puhua jo silloin 2006 paikkeilla tälläkin foorumilla ellen väärin muista). Parin vuoden hajuraon jälkeen voidaankin vaihtaa nykyinen tilaajan brändi Tampereen Kaupunkiseudun Liikenne-brändiin ja ottaa TKL-lyhenne tilaajapuolelle.
Tämä saa yhtä absurdeja piirteitä kuin aiempi ratikkapysäkkien nimikilpailu. Keksitään nimiä pysäkeille, vaikka kiskojakaan ei tulla vielä moneen vuoteen lyömään maahan, liikennöinnin aloituksesta puhumattakaan. Kai seuraavaksi äänestetään pysäkkikatosten muodosta ja kivetyksen värityksestä konsulttifirman välityksellä veronmaksajien piikkiin. Samaan aikaan on ympäryskunnissa tulossa iso määrä uusia bussipysäkkejä infojärjestelmään, joiden nimeämisen järkevöittämisestä ei ole minkään sortin kyselyä näkynyt.